10 червня 2021 - День відкритих дверей

Запрошуємо майбутніх слухачів та всіх, хто хоче отримати інформацію про навчання в Українському Монтессорі центрі на День відкритих дверей, яка відбудеться 10 червня 2021 року о 19.00 годині . Під час цієї зустрічі ви ознайомитесь з  програмами та правилами навчання, вимогами до слухачів та зможете  отримати відповіді на всі ваші питання. 

Початок навчання за програмами "Раннє дитинство" (Вчитель Монтессорі по роботі з дітьми від 3 до 6років) та "Інфант-Тоддлер" (Вчитель Монтессорі по роботі з дітьми від 0 до 3 років) - 12 липня 2021 року.

Для участі у навчальних програмах обов`язкова попередня реєстрація https://forms.gle/Mc91Mza4LmkXWz7m8 

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ КАТАЛОГ

 

                                                                                                                                                            

 

 

 

 

КАТАЛОГ

Український Монтессорі Центр (УМЦ)

 

                   

           ЗМІСТ

 

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ                                                                                                                    

     Звернення адміністрації УМЦ  та директора програми                                                                                               

     Історія створення Українського Монтессорі Центру                                                              

     Місія                                                                                                                                           

     Розташування Центру                                                                                                                

     Дипломи про закінчення                                                                                                            

     Можливості кар’єрного росту                                                                                                   

ПРОГРАМА "ІНФАНТ-ТОДДЛЕР"                                                                                          

     Оберіть свою форму навчання                                                                                                  

     Опис навчального курсу                                                                                                            

     Інтернатура                                                                                                                                

     Моделі інтернатури                                                                                                                   

     Стандарти майданчиків для проведення інтернатури за програмою  "Інфант-Тоддлер"                 

     Стандарти для майстер-вчителя                                                                                                           

     Критерії успішного завершення програми "Інфант-Тоддлер"                                                

ПРОГРАМА "РАННЄ ДИТИНСТВО"                                                                                       

     Оберіть свою форму навчання                                                                                                  

     Опис навчального курсу                                                                                                           

     Фінальний семінар та екзамени                                                                                               

     Інтернатура                                                                                                                                            

     Моделі інтернатури                                                                                                                   

     Стандарти майданчиків для проведення інтернатури за програмою "Раннє дитинство"                  

     Стандарти для  майстер-вчителя                                                                                                          

     Критерії успішного завершення програми "Раннє дитинство"                                                

ПОЛІТИКА І ПРОЦЕДУРИ                                                                                                                  

     Прийом                                                                                                                                       

     Плата за навчання та інші витрати                                                                                                       

     Політика знижок і бонуси                                                                                                                     

     Додаткові витрати                                                                                                                                  

     Відвідуваність                                                                                                                            

     Формат і часи навчання                                                                                                             

     Відміна або перенесення занять                                                                                               

     Кодекс етики                                                                                                                              

     Права та обов'язки                                                                                                                                 

     Захист персональних даних і конфіденційність                                                                                   

     Атестація та оцінювання                                                                                                           

    Вимоги MACTE до компетенції слухачів для отримання диплому                                                     

     Оцінювання курсу                                                                                                                                  

     Способи комунікації між слухачами та УМЦ                                                                          

     Відрахування, відмова та припинення навчання                                                                                  

     Правдивість рекламної політики                                                                                               

     Політика недискримінації                                                                                                                     

                                                                                                                                                      

 ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

 

Звернення Адміністрації УМЦ та директора програми

 

Ласкаво просимо до Українського Монтессорі Центру (УМЦ).

Запрошуємо вас ознайомитися з привабливим та надихаючим курсом підготовки Монтессорі-вчителів в Українському Монтессорі Центрі (УМЦ) - першою тренінговою програмою в Україні. Центр розташований у мальовничому районі м. Києва – Русанівці. Протягом багатьох років УМЦ співпрацює з Київською школою Монтессорі - модельним закладом освіти, створеним для дітей віком від 18 місяців до 10 років. Естетичне та привабливе навчальне середовище для дітей, повністю оснащене високоякісним Монтессорі матеріалом, робить цей освітній заклад ідеальним майданчиком для навчання нових Монтессорі-вчителів.

 

Навчальний процес ґрунтується на взаємоповазі та розумінні того, яким чином навчаються дорослі, підтверджує, що всі ми вчимося на власному досвіді, з урахуванням того, що кожна особистість розвивається відповідно до свого власного темпу. Інструктори УМЦ надихають майбутніх учителів Монтессорі на опанування основами педагогіки Монтессорі, допомагають у практичній роботі та завжди готові надати їм відповіді на всі поставлені запитання.

Підготовка вчителів в Українському Монтессорі Центрі відповідає найвищому рівню якості. Навчання в УМЦ - це трансформуючий досвід. Інструктори Центру є досвідченими Монтессорі-вчителями. Навчаючись разом з ними, здійснюючи спостереження в класах Київської школи Монтессорі, слухачі набувають глибоких знань, упевненості в своїх здібностях, поступово переконуючись, що згодом стануть висококваліфікованими Монтессорі-вчителями, які зможуть працювати в будь-якій школі Монтессорі.

Наші програми розроблені таким чином, щоб слухачі постійно відчували інтерес до навчального процесу, ставали його активними учасниками і мали відчуття радості та задоволення від отриманих знань. Ми прекрасно усвідомлюємо, що працюємо з дорослою аудиторією, яка має великі очікування від програми та прагне отримати знання, які застосовуватиме у подальшій кар’єрі. Ми впевнені, що наші слухачі не будуть розчаровані марно витраченим часом та фінансовими внесками.

 Чекаємо на зустріч з вами.

З повагою,
Адміністрація Українського Монтессорі Центру,

 Наталія Прибильська, Директор програми УМЦ

 

  

Історія створення Українського Монтессорі Центру

 Тренінгова програма Українського Монтессорі Центру послідовно та успішно функціонує з 2001 року. Підвищений попит на навчання в УМЦ пояснюється посиленим інтересом педагогічної та батьківської громадськості до методу Монтессорі, все більшою обізнаністю з ним навчальних закладів України.

 Діяльність УМЦ була започаткована українськими освітянами у співпраці з Монтессорі-педагогами з Американського Монтессорі Товариства (AMS) та Принстонського центру з підготовки Монтессорі-вчителів (PCTE) у 2001 році. Це стало частиною більш широкого аспекту роботи в рамках українсько-американського Монтессорі проекту, розпочатого в 1994 році. Його мета полягала у відродженні педагогіки Монтессорі в Україні, впровадженні методу Монтессорі в роботу навчальних закладів, створенні на початковому етапі модельної школи Монтессорі в Києві, а згодом - тренінгової програми для вчителів. Українські освітяни адаптували програму та навчальні плани PCTE до потреб України, її культури, зберігши, водночас, усі вимоги та стандарти міжнародної Монтессорі спільноти.

Усі інструктори УМЦ мають міжнародні дипломи AMS або дипломи Всеукраїнської асоціації Монтессорі-вчителів. Кожен з них має багаторічний досвід практичної роботи з дітьми. УМЦ співпрацює з усіма навчальними закладами, зацікавленими в поширенні Монтессорі освіти в Україні, та докладає зусиль для зміцненням відносин у міжнародному освітньому Монтессорі просторі.

Місія

Місія УМЦ полягає в наданні високого рівня освіти слухачам і видачі їм дипломів для навчання дітей за програмами «Інфант і Тоддлер» (від народження до 3-х років) та «Раннє дитинство» (від 3-х до 6-ти років) у повній відповідності до принципів філософії та педагогіки доктора Марії Монтессорі.   

 Розташування Центру

Усі заняття програми підготовки вчителів під час академічної фази навчання проводяться за адресою:

Україна, 02154, м. Київ,

вул. Ентузіастів 1/5.

 Центр розташований у мальовничому районі м. Києва - Русанівці. Під час перерв та по закінченні навчального дня слухачі мають змогу насолоджуватися фантастичним видом на красень Дніпро, його мальовничий правий берег з історичними золотими куполами Києво-Печерської лаври. Поруч розташовано безліч затишних кафе, паркова зона та сучасна красива набережна.

Приміщення Центру є просторим, світлим, зручним і належним чином оснащеним для проведення лекцій, презентацій і практичних занять з дидактичними матеріалами. Навчальне середовище - естетично оформлене та привабливе. Безумовно, все це сприяє успішному навчанню слухачів. Упродовж курсу їм надається можливість спостерігати за дітьми в класних кімнатах. Усі класи та навчальні кабінети оснащені високоякісними матеріалами Монтессорі в естетичному та привабливому середовищі.  

 

Дипломи про закінчення

Слухачі, які успішно закінчили програму підготовки вчителів УМЦ, отримують диплом Всеукраїнської асоціації Монтессорі-вчителів, що визнається в усіх школах Монтессорі України.

 Можливості кар’єрного росту

Дедалі більше шкіл Монтессорі засновується освітянами України. Незважаючи на те, що УМЦ не гарантує працевлаштування своїх випускників, зростає потреба в дипломованих Монтессорі-вчителях для комплектування штату нинішніх і майбутніх шкіл.

               

 ПРОГРАМА «ІНФАНТ-ТОДДЛЕР»

 

Програма «Інфант-Тоддлер» спрямована на підготовку слухачів для роботи з дітьми віком від народження до 3-х років. Навчальний курс складається з академічної фази (243 години), яка включає три сесії, що проводяться в Українському Монтессорі Центрі впродовж семи місяців (серпень-лютий), і практичної фази (інтернатури) тривалістю 9 місяців (400 годин), що проходить у школі Монтессорі за вибором інтерна.

 

Метою навчальної програми «Інфант-Тоддлер» є поглиблене вивчення педагогіки та практики Монтессорі, а також сучасних психологічних підходів до розвитку дитини в перші три роки життя. Програмою передбачено: лекції, робота з першоджерелами М.Монтессорі, використання та застосування дидактичних матеріалів Монтессорі, спостереження в класах Монтессорі, участь у дискусіях та іспити.

 

До уваги слухачів

У зв’язку з карантинними обмеженнями для проведення навчань в очному форматі, викликаними Covid-19, наразі курси програми викладаються дистанційно із збереженням кількості годин, інструкцій та вимог. По закінченні всесвітньої пандемії, програми «Раннє дитинство» та «Інфант-Тоддлер» будуть викладатися за змішаною формою навчання - дистанційно-очною.

 

Український Монтессорі Центр користується платформою ZOOM - хмарною платформою для проведення відеокоференцій, лекцій, вебінарів тощо, яка дозволяє якісно організовувати освітній процес у режимі онлайн. Перед початком зустрічі кожен із слухачів отримує ідентифікатор і пароль, який використовує для приєднання до платформи.

 

 Для отримання повного обсягу всіх необхідних знань слухачі мають

 можливість:

  • Слухати лекції в режимі онлайн
  • Отримувати всі необхідні завдання
  • Отримувати необхідні матеріали, які інструктор надсилає в електронному вигляді
  • Отримувати роздаткові матеріали на свою електронну пошту
  • Користуватися створеними закритими групами для слухачів кожного курсу в месенджерах Telegram, Viber, WeChat, що дозволяє швидко отримати та обмінятися інформацією, а також отримати відео, фото та додаткові завдання.

 

Під час навчання онлайн Український Монтессорі Центр надає технічну підтримку та забезпечує супровід кожному слухачу:

 

  • Інструктори мають доступ до відповідного обладнання
  • Забезпечено доступ до Інтернету.

 

У разі необхідності, слухачам надаються консультації та допомога в приєднанні до платформи ZOOM, ефективній роботі з нею та усіма іншими відкритими і закритими ресурсами.

 

Для опанування навичками роботи в ZOOM усі інструктори УМЦ пройшли тренінг. З метою організації якісного освітнього процесу онлайн, інструкторам постійно надаються індивідуальні консультації та забезпечується технічна підтримка під час роботи зі слухачами.

 

Для оцінки слухачами якості викладання кожного курсу та його технічного забезпечення УМЦ створив Google форми зворотного зв’язку. Аналіз відгуків слухачів дозволяє постійно покращувати всі форми роботи.

 

Навчальні курси розроблені інструкторами таким чином, щоб долучати всіх

слухачів до освітнього процесу та брати активну участь у ньому.

 

Слухачі готують презентації в Power Point, записують відео, які аналізуються та оцінюються інструктором. 

 

З метою відстеження процесу відвідування слухачем онлайн-курсу та пересвідчення, що виконання всіх завдань - усних і письмових, здача заліків та екзаменів - здійснюється однією і тією ж особою, перед початком курсу інструктор знайомиться персонально з кожним слухачем. Перевірка присутності робиться на початку та наприкінці кожної лекції.

 

Слухачі здають тести у формі відеопрезентацій. Кожний слухач курсу повинен слухати лекцію з постійно ввімкненою камерою. Для обміну додатковою інформацією, створюється внутрішній чат.

 

Оберіть свою форму навчання

 

Форма 1: Однорічний курс

Однорічний навчальний курс за програмою «Інфант-Тоддлер» передбачає: академічну фазу навчання, що складається з трьох учбових сесій; практичну фазу навчання/інтернатуру в затвердженій Центром школі Монтессорі за вибором слухача.

Форма 2: Дворічний курс

Слухачі обирають дворічну форму програми «Інфант-Тоддлер», що складається з чотирьох учбових сесій, якщо бажають взяти академічну частину програми на дворічний період замість одного року відповідно до Форми 1.

  

Розклад

 Форма 1:

Сесія І – серпень (5 тижнів)

  • Філософія і методика Монтессорі
  • Розвиток дитини (частина 1)
  • Взаємодія батьків та педагога (частина 1)
  • Інфант: догляд за немовлям, процедури, роль дорослого
  • Тоддлер: дизайн середовища

 

Сесія ІІ – жовтень-листопад (3 тижні)

  • Взаємодія батьків та педагога (частина 2)
  • Розвиток дитини (частина 2)
  • Метод спостереження (частина 1)

 

Сесія ІІІ – лютий (2 тижні)

  • Процедури в тоддлер середовищі
  • Розвиток дитини (частина 3)
  • Метод спостереження (частина 2)
  • Взаємодія батьків та педагога (частина 3)

 

Сесія ІV

Заключний семінар і екзамен – червень (після періоду інтернатури).

 

Форма 2:

Сесія І – жовтень-лютий

  • Філософія і методика Монтессорі
  • Розвиток дитини (частина 1)
  • Взаємодія батьків та педагога (частина 1)
  • Інфант: догляд за немовлям, процедури, роль дорослого
  • Тоддлер: дизайн середовища

 Сесія ІІ – березень-квітень (2 тижні)

  • Взаємодія батьків та педагога (2 частина)
  • Процедури в тоддлер середовищі

 

Сесія ІІІ – листопад (2 тижні)

  • Розвиток дитини (2 частина)
  • Метод спостереження (1 частина)

 

Сесія IV – лютий (1 тиждень)

  • Розвиток дитини (3 частина)
  • Метод спостереження (2 частина)
  • Взаємодія батьків та педагогів (3 частина)

 

Сесія V

Заключний семінар і екзамен – червень (після періоду інтернатури).

 

Опис навчального курсу

 

Філософія Монтессорі (57 академічних годин)

Курс філософії Монтессорі дає можливість зрозуміти суть «секрету дитинства», відкритого Марією Монтессорі. Він включає вивчення історії методу Монтессорі, шлях його розвитку, його сучасність і актуальність в ХХІ столітті, визначає місце методу в нинішній українській педагогічній системі; дає глибоко зрозуміти природу дитини в порівнянні з природою дорослого, філософську концепцію підготовленого середовища, свободу та дисципліну, етапи процесу нормалізації, роль дорослого, духовну підготовку вчителя, роль вчителя в практичній діяльності класу; містить керівництво до презентації трьохетапного уроку, індивідуальних і групових уроків та рефлективних видів діяльності в класі.

 

Розвиток дитини і метод спостереження (60 академічних годин)        

Курс розвитку дитини включає вивчення фундаментальних теоретичних основ процесу розвитку дитини: дає базові знання етапів розвитку інфантів і тоддлерів та передбачає вивчення їхнього внутрішнього потенціалу в соціальній, емоційній, фізичній, когнітивній і духовній сферах життя; дає знання теорії методу спостереження, визначає його значимість як основного інструменту в роботі вчителя, що Марія Монтессорі прирівнювала до роботи вченого, надає огляд методик і технік процесу спостереження, реєстрації та інтерпретації спостережень, їх результатів.

 

Інфант: дизайн середовища, догляд за немовлям, процедури, роль дорослого (30 академічних годин)                                                        

Курс включає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті розвитку фізичних, сенсорних і соціальних навичок інфантів. Слухачі вивчають основні етапи розвитку немовлят від народження до 18-ти місяців і дізнаються про шляхи створення середовища, що сприяє розвитку дитини, усвідомлюють значимість ролі дорослого в середовищі.

 

Тоддлер: дизайн середовища, процедури (56 академічних годин)

Курс передбачає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті знань стосовно створення простору для тоддлерів віком від 18-ти місяців до 3-х років; фокусує увагу на презентації матеріалів Монтессорі з метою створення безпечного середовища для розвитку моторики, пам’яті, мови, соціалізації та самообслуговування; дає практичні знання, як організувати процедурні моменти: обід, сон, туалет, прогулянку.

 

 

 

Взаємодія батьків та педагога (40 академічних годин)

Курс «Взаємодія батьків та педагога» є інтегрованим курсом з вивчення системи відносин між батьками, дитиною та вчителем; як учитель може завоювати довіру в дитини, батьків і сформувати довіру батьків до школи.

 

Загальна тривалість курсу складає 243 академічні години.

 

Інтернатура

 Під час інтернатури слухачі набувають досвіду в роботі з установлення відносин з дітьми у визначеному класі та спостерігають за їх розвитком. Вони управляють своєю діяльністю, презентують матеріали, беруть участь у плануванні, ведуть записи управління класом і спілкуються з батьками. Слухачі вчаться створювати підготовлене середовище Монтессорі, розробляють нові матеріали та опановують метод спостереження як основний інструмент роботи Монтессорі-вчителя. Працюючи з дітьми впродовж навчального року, інтерни УМЦ поступово самовдосконалюються, набувають упевненості в застосуванні методу Монтессорі, перетворюючись у кваліфікованого Монтессорі-вчителя.

Тривалість інтернатури «Інфант-Тоддлер» становить, щонайменше, 400 годин упродовж дев’яти місяців. Практична фаза розпочинається після того, як слухач успішно закінчить 90% програми академічної фази. Інтернатура має бути завершена протягом двох років після закінчення академічної фази навчання.

 

Моделі інтернатури

Залежно від ситуації інтерна, існують дві моделі інтернатури. УМЦ затверджує модель та місце проведення інтернатури.

 Модель з майстер-вчителем (1 рік)

Ця модель полягає в тому, що слухач працює в класі під наглядом кваліфікованого майстер-вчителя у затвердженій Центром школі Монтессорі. Відповідно до цієї моделі, інтерн не несе повну відповідальність за урок за відсутності майстер-вчителя або іншого кваліфікованого штатного співробітника. До зобов’язань інтерна в класі повинно входити: проведення уроків для дітей, ведення записів спостережень, управління класом і спілкування з батьками в присутності майстер-вчителя. Як мінімум, має бути проведено три консультаційних візити. Такі візити мають розподілятися по всій фазі практичного навчання для надання більш ефективної підтримки інтерну.

 

Самостійна модель (2 роки)

В окремих випадках інтерн не має можливості працювати з майстер-вчителем. За таких обставин, він може самостійно проходити інтернатуру, під час якої несе повну відповідальність за навчальний процес у Монтессорі класі за відсутності майстер-вчителя. Усі вимоги проведення інтернатури з майстер-вчителем поширюються на самостійну інтернатуру. Під час роботи за цією моделлю інтернатури УМЦ відіграє більшу роль у наданні допомоги інтерну в облаштуванні середовища класу, управлінні класом, уроками та роботі з батьками. Тривалість інтернатури складає два навчальні роки замість одного, як передбачено в моделі з майстер-вчителем. Необхідно провести, щонайменше, шість консультаційних візитів. Крім того, інтерн має дотримуватися графіку спілкування з навчальним центром.

 

Упродовж обох моделей інтернатури УМЦ надає підтримку всім інтернам шляхом телефонних розмов, скайп-конференцій, ZOOM-конференцій листування електронною поштою та у формі консультаційних візитів. 

 

Стандарти майданчиків для проведення інтернатури за програмою «Інфант-Тоддлер»                                                                                            

 

Місце проведення інтернатури

Місцем для проведення інтернатури має бути школа, що навчає дітей відповідно до філософії Монтессорі.

 

Співпраця з курсом підготовки вчителів

Школа має дати згоду співпрацювати з навчальним курсом з усіх питань, пов’язаних з інтернатурою.

 

Вікова група класу

Вікова група дітей повинна відповідати обраній моделі інтернатури.

 

Опис роботи

У місці проведення інтернатури має бути опис роботи інтерна з переліком його обов’язків, а також характером і видом заробітної плати, якщо це передбачено.

 

Середовище

Середовище для інтернатури повинно бути забезпечене відповідними матеріалами для інфантів та/або тоддлерів. Такі середовища характеризуються порядком, простотою та естетичністю для задоволення потреб вікової групи дітей.

 

Політика школи

Школа повинна письмово повідомити слухачу та програмі підготовки вчителів про свою політику.

 

Ліцензування

Місце практикуму повинно відповідати усім нормам законодавства.

 

Політика недискримінації

Школа повинна мати у письмовому вигляді політику недискримінації для дітей та персоналу.

 

Cпостереження в моделі з майстер-вчителем

Слухач не повинен брати на себе повну відповідальність за клас за відсутності майстер-вчителя або іншого кваліфікованого штатного співробітника.

 

Стандарти для майстер-вчителя

 

Кваліфікація та досвід

Усі майстер-вчителі повинні мати дипломи Монтессорі та, як мінімум, дворічний досвід роботи після їх отримання.

 

Обов’язки

Майстер-вчитель несе відповідальність за надання досвіду в роботі інтерна на таких напрямах:

  • Підготовка: внутрішнього і зовнішнього середовища
  • Спостереження та ведення записів: спостерігання, планування, оцінювання та ведення обліку
  • Взаємодія: відносини між батьками, персоналом та дітьми
  • Викладання: розроблення заходів, індивідуальних і групових презентацій
  • Управління: індивідуальні та групові стратегії
  • Залучення батьків/спільноти: підтримка сім’ї та суспільні роботи, освіта батьків, інтерв’ю, конференції та засідання, дні відкритих дверей
  • Залучення персоналу: участь у засіданнях і встановлення сумісності команди та методів вирішення проблем.

 

Засідання

Принаймні двічі на місяць майстер-вчитель повинен планувати регулярні оглядові сесії зі слухачем, щоб оцінити прогрес на вищезгаданих напрямах.

 

Оцінювання

На запит програми підготовки вчителів майстер-вчитель повинен заповнити і представити у визначений час усі оціночні форми.

 

Зв'язок

Майстер-вчитель має інформувати програму підготовки вчителів про наявність будь-яких труднощів у професійній діяльності слухача.

 

Спостереження в моделі з майстер-вчителем

Майстер-вчитель повинен бути присутнім у класі протягом всієї частини контрольованого графіку інтерна. Якщо під наглядом майстер-вчителя перебувають слухачі більш ніж з однієї програми, їхня загальна кількість не має перевищувати двох інтернів.

 

 Критерії успішного завершення програми «Інфант-Тоддлер»

 

Для успішного завершення програми та отримання диплому «Інфант-Тоддлер» слухачі повинні відповідати наступним вимогам і продемонструвати таке:

  • Розуміння філософії Монтессорі, що стосується віку дітей від народження до трьох років
  • Здатність імплементувати філософію Монтессорі з дітьми вікової групи від народження до трьох років
  • Розуміння стадій розвитку дітей від народження до трьох років
  • Уміння використовувати всі Монтессорі матеріали
  • Знання та застосування принципів Монтессорі у створенні підготовленого середовища
  • Розуміння важливості та необхідності партнерських взаємовідносин між батьками та вчителями.

Слухач повинен успішно виконати:

  • Усі вимоги інтернатури впродовж, як мінімум, 400 годин - три години на день, п’ять днів на тиждень протягом дев’яти місяців - у місці її проведення
  • 90% відвідуваності всіх занять під час проведення академічної фази
  • Послідовність презентацій у навчальному плані
  • Усі завдання, усні, письмові та заключні екзамени відповідно до специфікацій УМЦ

 

Слухач має виконати усі фінансові зобов’язання перед УМЦ.

 

 

 

ПРОГРАМА «РАННЄ ДИТИНСТВО»

 

Програма «Раннє дитинство» направлена на підготовку слухачів для роботи з дітьми віком від трьох до шести років. Навчальний курс складається з академічної фази (352 годин) в Українському Монтессорі Центрі та дев’ятимісячного практикуму (400 годин) в Монтессорі школі за вибором інтерна, яку має затвердити УМЦ. Слухач обирає одну з двох форм (наводяться нижче), виходячи з того, яка його краще влаштовує. Академічні години не включають час на письмові та усні тести і екзамени, самопідготовку, створення матеріалів, роботу над альбомами, кава-брейки, обідню перерву, час на переклад з іншої мови.

 

Метою програми є поглиблене вивчення слухачами педагогіки та практики Монтессорі, а також сучасних психологічних підходів до розвитку дитини у віці від трьох до шести років. Слухачі вчаться, як працювати з дидактичними матеріалами Монтессорі, створюють підготовлене середовище в класі Монтессорі, розробляють нові уроки та навчальні матеріали, працюють з батьками, які є невід’ємними учасниками та партнерами навчального процесу. Програма включає лекції, читання матеріалів Марії Монтессорі, практичне використання дидактичних матеріалів Монтессорі, спостереження в класах Монтессорі, участь у дискусіях та екзамени.

 

До уваги слухачів

У зв’язку з карантинними обмеженнями для проведення навчань в очному форматі, викликаними Covid-19, наразі курси програми викладаються дистанційно із збереженням кількості годин, інструкцій та вимог. По закінченні всесвітньої пандемії, програми «Раннє дитинство» та «Інфант-Тоддлер» будуть викладатися за змішаною формою навчання - дистанційно-очною.

 

Український Монтессорі Центр користується платформою ZOOM - хмарною платформою для проведення відеокоференцій, лекцій, вебінарів тощо, яка дозволяє якісно організовувати освітній процес у режимі онлайн. Перед початком зустрічі кожен із слухачів отримує ідентифікатор і пароль, який використовує для приєднання до платформи.

 

Для отримання повного обсягу всіх необхідних знань слухачі мають

 можливість:

  • Слухати лекції в режимі онлайн
  • Отримувати всі необхідні завдання
  • Отримувати необхідні матеріали, які інструктор надсилає в електронному вигляді
  • Отримувати роздаткові матеріали на свою електронну пошту
  • Користуватися створеними закритими групами для слухачів кожного курсу в месенджерах Telegram, Viber, WeChat, що дозволяє швидко отримати та обмінятися інформацією, а також отримати відео, фото та додаткові завдання.

 

Під час навчання онлайн Український Монтессорі Центр надає технічну підтримку та забезпечує супровід кожному слухачу:

 

  • Інструктори мають доступ до відповідного обладнання
  • Забезпечено доступ до Інтернету

 

У разі необхідності, слухачам надаються консультації та допомога в приєднанні до платформи ZOOM, ефективній роботі з нею та усіма іншими відкритими і закритими ресурсами.

 

Для опанування навичками роботи в ZOOM усі інструктори УМЦ пройшли тренінг. З метою організації якісного освітнього процесу онлайн, інструкторам постійно надаються індивідуальні консультації та забезпечується технічна підтримка під час роботи зі слухачами.

 

Для оцінки слухачами якості викладання кожного курсу та його технічного забезпечення УМЦ створив Google форми зворотного зв’язку. Аналіз відгуків слухачів дозволяє постійно покращувати всі форми роботи.

 

Навчальні курси розроблені інструкторами таким чином, щоб долучати всіх

слухачів до освітнього процесу та брати активну участь у ньому.

 

Слухачі готують презентації в Power Point, записують відео, які аналізуються та оцінюються інструктором. 

 

З метою відстеження процесу відвідування слухачем онлайн-курсу та пересвідчення, що виконання всіх завдань - усних і письмових, здача заліків та екзаменів - здійснюється однією і тією ж особою, перед початком курсу інструктор знайомиться персонально з кожним слухачем. Перевірка присутності робиться на початку та наприкінці кожної лекції.

 

Слухачі здають тести у формі відеопрезентацій. Кожний слухач курсу повинен слухати лекцію з постійно ввімкненою камерою. Для обміну додатковою інформацією, створюється внутрішній чат.

 

Оберіть свою форму навчання

 

Форма 1: Однорічний курс

Однорічний навчальний курс за програмою «Раннє дитинство»
(3-6 років) передбачає: академічну фазу навчання, що складається з чотирьох учбових сесій; практичну фазу навчання/інтернатуру в затвердженій Центром школі Монтессорі за вибором слухача.

Форма 2: Дворічний курс

Слухачі обирають дворічну форму програми «Раннє дитинство» (3-6 років), якщо бажають взяти академічну частину програми на дворічний період замість одного року відповідно до Форми 1.

 

Розклад

 

Форма 1:

Сесія І – липень-серпень (5 тижнів)

  • Філософія і методика Монтессорі
  • Життєва практика і Мистецтво
  • Сенсорика і Музика
  • Розвиток мови

 

Сесія ІІ – листопад (2,5 тижні)

  • Розвиток дитини (частина 1)
  • Метод спостереження (частина 1)

 

Сесія ІІІ – лютий (2 тижні)

  • Природа і культура (частина 1)
  • Розвиток дитини (частина 2)
  • Метод спостереження (частина 2)
  • Робота з батьками

 

Сесія IV – червень (3 тижні)

  • Природа і культура (частина 2)
  • Математика
  • Управління класом і розвиток руху

 

Сесія V

Заключний семінар і екзамен – червень (після періоду інтернатури).

 

Сесія

Форма 2:

Сесія І – жовтень-травень

  • Філософія і методика Монтессорі
  • Життєва практика і Мистецтво
  • Сенсорика і Музика
  • Розвиток мови
  • Робота з батьками
  • Природа і культура (частина 1)

 

Сесія ІІ – червень (3 тижні)

  • Природа і культура (частина 2)
  • Математика
  • Управління класом і розвиток руху

 

Сесія ІІІ – жовтень-листопад (2 тижні)

  • Розвиток дитини (частина 1)
  • Метод спостереження (частина 1)

 

Сесія IV – лютий (2 тижні)

  • Розвиток дитини (частина 2)
  • Метод спостереження (частина 2)

 

Сесія V

Заключний семінар і екзамен – червень (після періоду інтернатури).

 

Опис навчального курсу

 

Філософія і методика Монтессорі (57 академічних годин)

Курс «Філософія і методика Монтессорі» надає можливість зрозуміти суть «секрету дитинства», відкритого Марією Монтессорі. Він включає вивчення історії методу Монтессорі, шлях його розвитку, його сучасність і актуальність в ХХІ столітті, визначає місце методу в теперішній українській педагогічній системі; дає глибоко зрозуміти природу дитини в порівнянні з природою дорослого, філософську концепцію підготовленого середовища, свободу та дисципліну, етапи процесу нормалізації, роль дорослого, духовну підготовку вчителя, роль вчителя в практичній діяльності класу; містить керівництво до презентації трьохетапного уроку, індивідуальних і групових уроків та рефлективної діяльності в класі.

 

Управління класом і розвиток руху (24 академічні години)

Цей курс передбачає вивчення основних принципів системи управління класом для створення сприятливої атмосфери - соціального, інтелектуального та духовного розвитку дитини. Слухачі дізнаються, як важливо знати широкий спектр різноманітних стратегій у роботі з дітьми для забезпечення різних стилів навчання.

Курс «Розвиток руху» розрахований на те, щоб надати слухачам необхідні інструменти та досвід для включення руху в їхні класи програми «Раннє дитинство». Слухачі вивчають важливість руху в класі, обізнаність з тілом, основні локомоторні навички, стаціонарні навички, ігри та різновиди роботи в колі.

 

Розвиток дитини і метод спостереження (60 академічних годин)

Курс включає вивчення фундаментальних теоретичних основ процесу розвитку дитини; дає базові знання етапів розвитку інфантів, тоддлерів і дітей віком від
3-х до 6-ти років; передбачає вивчення внутрішнього потенціалу в соціальній, емоційній, фізичній, когнітивній і духовній сферах життя дитини; дає знання теорії методу спостереження, визначає його значимість як основного інструменту в роботі вчителя, що Марія Монтессорі прирівнювала до роботи вченого, дає огляд методик і технік процесу спостереження, реєстрацію та інтерпретацію спостережень, їх результати.

 

Життєва практика і мистецтво (37 академічних годин)

Курс «Життєва практика» дає можливість вивчити філософію Марії Монтессорі в контексті розвитку життєвих навичок відповідно до вікових характеристик і особливостей дітей від 3-х до 6-ти років. Водночас, він розкриває значимість життєвої практики як основного курсу педагогічної системи Марії Монтессорі.

Курс «Мистецтво» розрахований на надання необхідних інструментів слухачам для включення мистецтва у їхні класи «раннього дитинства», незалежно від наявності попереднього досвіду в мистецькій сфері. Слухачі вчаться цінувати мистецтво, мистецтво в класі, мистецтво в побуті, мистецькі техніки.

 

Сенсорика і музика (34 академічні години)

Курс «Сенсорика» включає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті розвитку сенсорних здібностей дитини, знайомить з презентаціями Монтессорі матеріалів для розвитку слухових, тактильних і візуальних відчуттів, а також сенсорними еталонами таких понять, як розмір, колір, форма (їх різновиди, відмінні ознаки, якості тощо).

Курс «Музика» призначений для того, щоб надати слухачам необхідні інструменти для включення музики у їхні класи «раннього дитинства», незалежно від наявності попереднього досвіду в музичній сфері. Він охоплює: співи, музичний розвиток, читання та написання музики, слухання та ритмічні інструменти.

 

Математика (35 академічних годин)

Шляхом вивчення філософії Марії Монтессорі курс «Математика» дає ключ до розуміння математичного розуму та здібностей дитини, фокусується на презентаціях Монтессорі матеріалів для вивчення таких понять, як рахунок від 0 до 10, десяткова система, чотири арифметичні дії, порядковий рахунок до 1000, автоматизація арифметичних навичок, дроби.

 

Розвиток мовлення (35 академічних годин)

Курс надає можливість вивчити основи філософії і педагогіки Марії Монтессорі в контексті розвитку мовлення дитини, фокусує увагу на презентаціях Монтессорі матеріалу для вивчення таких понять, як розвиток усного мовлення, робота з буквами та словниковим запасом, читання і граматика.

 

Природа і культура, частина І (20 академічних годин)

Цей курс передбачає вивчення природи в навчальному процесі дитини (всього, що створено природою), а також предметів, створених людиною. Дає представлення про навколишній світ і взаємозв’язок із Всесвітом, знайомить з культурою країни походження та культурою інших країн світу.

 

Природа і культура, частина ІІ (34 академічні години)

Цей курс для дітей базується на філософії та педагогічних принципах Марії Монтессорі в контексті отримання ними знань про реальний світ навколишнього середовища, різноманітність ландшафтів, тваринний і рослинний світ, використання людиною природних ресурсів. Курс також включає матеріали, які знайомлять з основами вивчення географії, ботаніки, зоології, анатомії, астрономії.

 

Робота з батьками (16 академічних годин)

Курс охоплює аспекти розвитку комунікативних навичок, які формують позитивне спілкування з дітьми, батьками, співробітниками та адміністрацією школи.

 

Загальна тривалість курсу складає 352 академічні години.

 

Фінальний семінар та екзамени

Не пізніше ніж за місяць до фінального семінару слухач повинен подати заявку, відзначивши, що всі завдання та вимоги практикуму виконані. Навчальний процес розроблений таким чином, що слухачі послідовно та глибоко опановують теорію, набувають практичних навичок і успішно здають екзамени, що складаються з двох частин.

 

Теоретичні основи письмового екзамену

Основи філософії та педагогіки Марії Монтессорі.

Розвиток дитини та метод спостереження.

Філосософське розуміння кожного практичного курсу.

 

Практичний екзамен

Презентація уроків з використанням Монтессорі матеріалів на кожному з напрямів: життєва практика, сенсорика, мова, математика та космічне виховання і його аналіз, використовуючи схему рефлекторного журналу спостережень.

 

Слухачі, які з поважних причин не з’являються на екзамен у визначений термін, отримують можливість повторно його скласти наступного року. Для цього вони повинні надати письмове обґрунтування причин своєї відсутності.  

 

Інтернатура

 

Під час інтернатури слухачі набувають досвіду в установленні відносин та роботі з дітьми у визначеному класі та спостерігають за їх розвитком. Слухач повинен організовувати свою діяльність в класі, презентувати матеріали, брати участь у плануванні, вести облік управління класом та спілкування з батьками. Він вчиться, як створювати підготовлене середовище Монтессорі, розробляти нові матеріали та опановувати метод спостереження як основний інструмент роботи Монтессорі-вчителя. Працюючи з дітьми протягом усього навчального року, інтерни УМЦ послідовно самовдосконалюються, набувають упевненості в застосуванні методу Монтессорі, перетворюючись у висококваліфікованих Монтессорі-вчителів.

 

Інтернатура «Раннє дитинство» надає лабораторію для впровадження теорії, практики та інших концепцій, представлених в академічній фазі. Тривалість інтернатури становить, щонайменше, 400 годин: три години на день, п’ять днів на тиждень упродовж дев’яти місяців. Практична фаза розпочинається після того, як слухач успішно закінчить 90% програми академічної фази. Інтернатура має бути завершена протягом двох років після закінчення академічної фази навчання.

 

Моделі інтернатури

Залежно від ситуації інтерна, існують дві моделі інтернатури. УМЦ повинен затвердити модель та місце її проведення.

 

Модель з майстер-вчителем (1 рік)

Ця модель полягає в тому, що слухач працює в класі під наглядом кваліфікованого майстер-вчителя у затвердженій школі Монтессорі. Відповідно до цієї моделі, інтерн не несе повну відповідальність за урок за відсутності майстер-вчителя або іншого кваліфікованого штатного співробітника. Зобов’язання інтерна в класі включають: проведення уроків для дітей, ведення записів спостережень, управління класом і спілкування з батьками в присутності майстер-вчителя. Як мінімум, має бути проведено три консультаційних візити, які повинні розподілятися по всій фазі практичного навчання для надання більш ефективної підтримки інтерну.

 

Самостійна модель (2 роки)

В окремих випадках інтерн не має можливості працювати з майстер-вчителем. За таких обставин, він може самостійно проходити інтернатуру, під час якої несе повну відповідальність за навчальний процес у Монтессорі класі за відсутності майстер-вчителя. Усі вимоги проведення практикуму з майстер-вчителем поширюються на модель самостійного проходження інтернатури. Під час цієї моделі інтернатури УМЦ відіграє більшу роль у наданні допомоги інтерну в облаштуванні середовища та управлінні класом, проведенні уроків та роботі з батьками. Тривалість інтернатури складає два навчальних роки замість одного, що передбачено в моделі з майстер-вчителем. Консультант повинен здійснити, щонайменше, шість консультаційних та оціночних візитів до інтерна. Інтерн також має дотримуватися графіку спілкування з навчальним центром.

Упродовж обох моделей інтернатури УМЦ надає підтримку всім інтернам шляхом телефонних розмов, скайп-конференцій, листування електронною поштою та у формі консультаційних візитів. 

 

 

Стандарти майданчиків для проведення інтернатури за програмою «Раннє дитинство»

 

Школа Монтессорі

У місці проведення інтернатури діти повинні виховуватися відповідно до філософії Монтессорі.

 

Співпраця з курсом підготовки вчителів

Школа має дати згоду на співпрацю з УМЦ з усіх питань, пов’язаних з інтернатурою.

 

Вікова група класу

Діти в класі мають відповідати віковій групі від 3-х до 6-ти років.

 

Опис роботи

У місці проведення інтернатури має бути опис роботи інтерна з переліком його обов’язків, а також характером і видом заробітної плати, якщо це передбачено.

 

Середовище

Місце для інтернатури має бути забезпечене повним комплектом Монтессорі матеріалів. Монтессорі середовище «раннього дитинства» характеризується як місце для дітей вікової групи від 3-х до 6-ти років і має такі характеристики:

  • матеріали навчальних програм упорядковані за навчальними напрямами
  • кожна група має логічну підбірку матеріалів за рівнем складності або послідовності навичок і концепцій розвитку
  • меблі підібрані відповідно до віку дітей
  • меблі розташовані таким чином, що існує широкий простір для проведення заходів
  • простір для діяльності та процедури підготовлені таким чином, щоб уникнути конфлікту інтересів
  • існує можливість відображення візуальної стимуляції та роботи дітей
  • кожна діяльність структурована так, щоб забезпечити ціль, порядок, завершення та можливість для досягнення дитиною успіху.

 

Навколишнє середовище включає і пропонує матеріали та діяльність, що сприяють розвитку повноцінного потенціалу дитини:

  • концентрації уваги
  • навичок спостереження
  • обізнаності з порядком та послідовністю дій
  • координації великих і малих м’язів
  • набуття практичних навичок, що стосуються піклування про себе та навколишнє середовище
  • перцептивного усвідомлення та розпізнавання
  • основних концепцій для розуміння кількісних величин
  • мовленнєвих навичок, що включають можливості для слухання, самовираження за допомогою усного мовлення, навчання письму, читанню й іншим мовленнєвим мистецтвам
  • розуміння природи та Всесвіту
  • досвіду та розуміння соціальних наук
  • досвіду навичок критичного мислення та методики вирішення проблем.

 

Відібрані конкретні матеріали/заходи відповідають періоду розвитку, задовольняють здібності та потреби дітей, завдяки середовищу, яке:

  • є чистим і упорядкованим
  • свідчить про піклування та акуратність в організації та використанні матеріалів
  • заохочує дитину до вибору діяльності
  • демонструє комунікаційні стратегії використання обладнання
  • визнає та демонструє здатність реагувати на емоційні потреби дітей
  • забезпечує належний моніторинг та огляд середовища
  • повідомляє про правила та процедури відповідно до ситуації
  • моделює та сприяє просоціальній поведінці та позитивним методам вирішення конфліктів
  • демонструє скоординовану діяльність відповідальних дорослих.

 

Політика школи

Школа повинна письмово повідомити слухачу та програмі підготовки вчителів про свою політику.

 

Ліцензування

Місце інтернатури повинно відповідати усім нормам згідно законодавства.

 

Політика недискримінації

Школа повинна мати у письмовому вигляді політику недискримінації для дітей та персоналу.

 

Cпостереження в моделі з майстер-вчителем

Слухач не повинен брати на себе повну відповідальність за клас за відсутності майстер-вчителя або іншого кваліфікованого штатного співробітника.

 

 

 

 

 

 

 

 

Стандарти для майстер-вчителя

 

Кваліфікація і досвід

Усі майстер-вчителі повинні мати дипломи Монтессорі і, як мінімум, дворічний досвід роботи після їх отримання.

 

Обов’язки

Майстер-вчитель несе відповідальність за надання інтерну практичного досвіду на таких напрямах:

  • Підготовка: внутрішні та зовнішні середовища
  • Спостереження та ведення записів: спостереження, планування, оцінювання та ведення обліку
  • Взаємодія: відносини між батьками, персоналом та дітьми
  • Викладання: розроблення заходів, індивідуальних і групових презентацій
  • Управління: індивідуальні та групові стратегії
  • Залучення батьків/спільноти: підтримка сім’ї та суспільні роботи, освіта батьків, інтерв’ю, конференції та засідання, дні відкритих дверей.

 

Засідання

Принаймні двічі на місяць майстер-вчитель повинен планувати регулярні оглядові сесії зі слухачем, щоб оцінити прогрес на вищезгаданих напрямах.

 

Оцінювання

На запит програми підготовки вчителів майстер-вчитель повинен заповнити та представити у визначений час усі оціночні форми.

 

Зв'язок

Майстер-вчитель має інформувати програму підготовки вчителів про наявність будь-яких труднощів у професійній діяльності інтерна.

 

Спостереження в моделі з майстер-вчителем

Майстер-вчитель повинен бути присутнім у класі протягом всієї частини контрольованого графіку інтерна. Якщо під наглядом майстер-вчителя перебувають інтерни більш ніж з однієї програми, їхня загальна кількість не має перевищувати двох інтернів.

 

 

 

 

 

 

Критерії успішного завершення програми «Раннє дитинство»

Для успішного завершення програми «Раннє дитинство» та отримання диплому слухачі повинні відповідати наступним вимогам і продемонструвати таке:

  • розуміння філософії Монтессорі, що стосується віку дітей від трьох до шести років
  • здатність застосовувати філософію Монтессорі з дітьми вікової групи від трьох до шести років
  • розуміння стадій розвитку дітей від трьох до шести років
  • вміння використовувати всі матеріали Монтессорі
  • знання та застосування принципів Монтессорі у створенні підготовленого середовища
  • розуміння важливості та необхідності партнерських взаємовідносин між вчителями та батьками.

 

Слухач повинен успішно виконати наступне:

  • усі вимоги інтернатури впродовж, як мінімум, 400 годин - три години на день, п’ять днів на тиждень протягом дев’яти місяців - у місці проведення практикуму
  • 90% відвідуваності всіх занять під час проведення академічної фази
  • послідовність презентацій у спіральному навчальному плані
  • усі завдання, усні, письмові та фінальні екзамени відповідно до специфікацій УМЦ.

 

Слухач повинен задовольняти всі фінансові вимоги курсу.

 

До заключного семінару допускаються слухачі, які успішно виконали всі завдання теоретичної та практичної фаз навчання. Після закінчення навчання слухачі УМЦ отримують диплом Всеукраїнської асоціації Монтессорі вчителів.

 

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

ПОЛІТИКА І ПРОЦЕДУРИ

 

Прийом

 

Максимум 30 слухачів можуть бути зараховані до програми «Інфант-Тоддлер» і «Раннє дитинство» та отримання диплому. Для своєчасної підготовки документів та формування особової справи УМЦ рекомендує аплікантам подавати заявки на більш ранньому етапі. Кінцевий термін реєстрації вичерпується за 3 дні до початку навчального року (за умови наявності вільних місць). Листи про прийняття надсилаються аплікантам електронною поштою після отримання всіх заповнених заявок.

 

Заявки на зарахування на окремі курси програми подаються не пізніше, ніж за три дні до початку певного курсу (за наявності вільних місць), оскільки пріоритет надається тим слухачам, які реєструються на повний курс програми з метою отримання диплому.

 

Процедури

Апліканти заповнюють онлайн заявку, розміщену на веб-сторінці: https://forms.gle/csCbaqCH8Z9kxvsX, разом з оплатою реєстраційного внеску, що не підлягає поверненню. Вартість наводиться на веб-сторінці УМЦ.

 

Крім заповнення заявки та сплати реєстраційного внеску, аплікант повинен подати такі документи:

  • копії документів про освіту (з виписками)
  • копії паспорта та ідентифікаційного коду
  • копії дипломів або сертифікатів, отриманих на попередніх курсах Монтессорі (за необхідності)
  • заяву-анкету, заповнену та підписану особисто
  • нещодавно зроблену фотографію, від голови до плечей, розміром 3х4 см, збережену у вигляді файлу JPG, та 2 надруковані фотографії.

 

Просимо врахувати, що наведені вище документи призначені для цілей УМЦ і не підлягають поверненню апліканту.

 

Плата за навчання та інші витрати

 

Адміністрація УМЦ встановлює розмір оплати за навчання та внесків на щорічній основі. Тарифи розміщуються на веб-сторінці УМЦ: http://ukr-montessori.com.ua. Вартість навчання та внески сплачуються в національній валюті (гривні) шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок УМЦ через будь-який банк України. Оплата може здійснюватися одним платежем на початку навчальної програми або кожного окремого курсу.  

Оплата проводиться не пізніше, ніж за 5 днів до початку відповідного навчального курсу. В разі несвоєчасної оплати, слухачу не дозволяється відвідувати заняття. Продовження навчання можливе лише в разі, якщо слухач повністю оплатив відповідний навчальний курс.

Особа, що не є слухачем, але сплачує за нього вартість навчального курсу, іменується спонсором. На момент реєстрації спонсори повинні надати своє повне ім’я, адресу та номер телефону. Спонсор зобов’язаний виконувати умови оплати, як це роблять інші слухачі. Угоди зі спонсором оформлюються відповідно до контрактів, рахунків та актів за надання послуг, підготовлених службою бухгалтерського обліку УМЦ. Спонсор несе відповідальність за повну оплату всіх зборів.

 

Політика знижок і бонуси

Для слухачів УМЦ, які бажають повторно прослухати окремі курси, надається знижка в розмірі 70% від поточної вартості курсу (без надання роздаткових матеріалів).

 

Додаткові витрати

Книги

Згідно з умовами навчання, УМЦ зобов’язує кожного слухача читати та робити посилання на праці Марії Монтессорі та інші книги, присвячені педагогіці Монтессорі. У ході навчання УМЦ забезпечує доступ до літератури в своїй бібліотеці, електронних ресурсів, де розміщена відповідна література, а також надає довідкову інформацію, де можна придбати книжки.

 

Матеріали

У вартість навчання входить отримання базового комплекту матеріалів (навчальних планів, роздаткових матеріалів). Перелік матеріалів затверджується Адміністрацією УМЦ. Додаткові матеріали оплачуються окремо.                                     

Під час навчання слухачі можуть мати додаткові витрати на канцелярське приладдя та виготовлення матеріалів. Для кращого виконання завдань вони можуть мати фото- та відеотехніку, комп’ютери та планшети.

Фото- та відеозйомка можливі лише за погодженням з Адміністрацією УМЦ та інструктором, який безпосередньо працює в класі. Просимо врахувати, що під час навчання фото- та відеозйомка дітей заборонені.  

 


Відвідування місця проведення практикуму консультантом

Слухачі оплачують проїзд, харчування та проживання консультантів УМЦ, які відвідують місце проведення практикуму.

 

 

 

 

Відвідуваність

Слухачі мають підтвердити свою участь у кожній сесії за 2 тижні до її початку.

Під час навчання відвідуваність слухачів фіксується у відповідних реєстраційних формах. Передбачається, що вони відвідають повний навчальний курс, не менше 90% усіх навчальних годин. Якщо слухач відсутній у класі, від нього можуть вимагати надолуження пропущених занять. Пропущенні заняття відпрацьовуються за домовленістю з інструктором, що засвідчується формою «Відпрацювання пропущеної теми». Ця письмова домовленість складається у двох примірниках, визначає форму відпрацювання, вид завдання і термін виконання. У разі, якщо слухач пропустив занадто багато годин занять, не виключено, що він змушений буде повторити певний розділ курсу.

 

Список літератури

М. Монтессори «Дети другие»

М. Монтессори «Впитывающий разум»

М. Монтессори «Образование человека»

М. Монтессори «Научная педагогика», т. 1. «Дом ребенка»

М. Монтессори «Научная педагогика», т. 2. «Начальное образование»

М. Монтессори «Ребенок в семье»

М. Монтессори «Самовоспитание и самообучение в начальной школе»

Э.М. Стендинг «Мария Монтессори: ее жизнь и творчество»

С.К. Монтанаро «Понимание человека»

Г. Фрешко «Новорожденный с любовью»

 

Форма і часи навчання

Формат он-лайн

Однорічна форма і Дворічна форма:

П’ятниця – з 15:00 до 19:00

Субота – з 09:00 до 13:00

Неділя– з 09:00 до 13:00

 

Відміна або перенесення занять

У разі, якщо УМЦ змушений скасувати або перенести заняття, слухачі будуть поінформовані про це через електронну пошту з проханням підтвердити отримання даної інформації.

 

Кодекс етики

Співробітники УМЦ здійснюють свою діяльність професійно у відповідності з філософією Марії Монтессорі, що є свідченням поваги один до одного, до дітей та вміння «служити дітям». Ми робимо все можливе і використовуємо всі наші ресурси, щоб захистити право кожної дитини на свободу і можливість розвивати свій внутрішній потенціал. Ми ставимось до всіх слухачів та співробітників УМЦ з однаковою повагою та відповідно до філософських принципів Монтессорі.

Права та обов’язки

Обов’язки УМЦ перед слухачами

Заохочувати самостійні дії в прагненні до навчання.

Захищати можливість участі в освітніх програмах, незалежно від раси, статі, кольору шкіри, віросповідання або національного походження.

Захищати здоров’я та безпеку слухачів.

Поважати професійні обов’язки, виконувати обов’язки та контракти.

 

Обов’язки слухачів перед УМЦ

Підтримувати професійну діяльність УМЦ.

Дотримуватися етичних норм під час обговорення політики УМЦ у письмовій або усній формі, чітко визначаючи особисті погляди та офіційну позицію.

Тексти навчальних програм є інтелектуальною власністю Українського Монтессорі Центру. Забороняється їх комерційне використання та передача третім особам.

 

Захист персональних даних і конфіденційність

УМЦ забезпечує виконання умов Закону України «Про захист персональних даних». Реєстрація слухачів є конфіденційною між ними та УМЦ. Згідно Закону, УМЦ не може надавати стороннім особам інформацію про навчання слухача, його/її успішність, виконання завдань або відвідування занять. Це також стосується спонсора, який оплачує навчання та збори слухача УМЦ.

 

Атестація та оцінювання

Усі завдання, робота в класі та екзамени для отримання диплому Монтессорі- вчителя оцінюються як зараховані або незараховані. Конкретні вимоги до виконання завдань викладені в кожному навчальному курсі та Довіднику.

 

Усі завдання та тести слухач має виконати до отримання рекомендацій на здачу фінального екзамену. Якщо будь-яке завдання або екзамен не були здані, слухачу пропонується перескласти екзамен або повторити завдання. Така можливість надається двічі. Якщо повторно надані матеріали є незадовільними, УМЦ утримується від надання рекомендацій. Зарахування (залік) з інших програм можливий за наступних умов:

  • Надання Сертифікату, що підтверджує навчання слухача в іншій тренінговій програмі з переліком навчальних курсів і кількостю прослуханих годин.
  • Складання письмового тесту (для теоретичних курсів) або практичного заліку (техніка проведення презентацій з матеріалом в кожній зоні класу).

 

 

 

 

 

Вимоги МАСТЕ до компетенції слухачів для отримання диплому

 

MACTE є міжнародним органом з питань стандартизації та акредитації педагогічної освіти. MACTE акредитує програми сертифікафції на основі доказів того, що вони готують компетентних, дбайливих, кваліфікованих, професійних педагогів Монтессорі. Підхід МАCТЕ до акредитації допомагає програмам поліпшуватись і нести відповідальність за їх якість.

 

Для успішного завершення навчання за програмами «Інфант-Тоддлер», «Раннє дитинство» та отримання диплому МАСТЕ слухачі УМЦ повинні відповідати вимогам MACTE стосовно кваліфікації та компетентності, що наводяться нижче. Під час навчання та проходження інтернатури дорослі слухачі мають демонструвати знання та застосовувати їх в таких аспектах:

 

      І.       Знання змісту: розуміння теорії та змісту

1а. Монтессорі філософії

  1. 1b. Розвитку дитини
  2. 1c. Змісту навчальної програми
  3. 1d. Ресурсів спільноти для навчання

 

  1. Педагогіка: розуміння матеріалів і методів навчання з огляду на:
  2. 2a. Правильне застосування Монтессорі матеріалів
  3. 2b. Обсяг та послідовність навчального плану
  4. 2c. Підготовлене середовище
  5. 2d. Партнерство батьків/педагога/родини/спільноти
  6. 2e. Мету та методи спостереження
  7. 2g. Оцінки та документації
  8. Рефлекторну практику
  9. Підтримку та втручання для усунення розбіжностей
  10. 2 Культурно-чуйні методи реагування

 

   ІІІ.       Педагогіка: розуміння матеріалів та методів навчання з огляду на:

  1. Керівництво класом
  2. Автентичну оцінку
  3. Партнерство батьків/педагога/родини
  4. Професійні обов’язки
  5. 3 Новаторство та гнучкість

 

Оцінювання курсу

Наприкінці кожного курсу слухачі анонімно заповнюють форму, в якій надають оцінку кожному курсу, відзначаючи отримання найбільш корисного досвіду для себе, а також ті аспекти курсу підготовки вчителів, що необхідно вдосконалити. За п’ятибальною системою (1 – зовсім не сподобалось, 5 – дуже сподобалось) слухачі оцінюють таке: приміщення, лекцію, візуальне супроводження, лекційний курс, роздатковий матеріал, організацію практикуму з дидактичним Монтессорі матеріалом, роботу з першоджерелами, організацію тренінгів, роботу творчих груп, організацію тестів (екзаменів) та роботу оргкомітету.

 

Способи комунікації між слухачами та УМЦ

Співробітники УМЦ спілкуються зі слухачами через електронну пошту, соціальні мережі та онлайн-системи зберігання даних. Вам знадобиться доступ до надійного облікового запису G-mail (для доступу до Google диску), Інтернету та здатність завантажувати та зберігати файли.

 



Відрахування, відмова та припинення навчання

Відповідно до обраного графіку навчання, слухачі закінчують навчальний курс протягом двох років. Якщо слухач не виконав умов щодо термінів навчання і не оформив відповідну академічну відпустку, його файл закривається по завершенні трьох років. Відновлення файлу здійснюється за додаткову оплату.

 

Слухач, який незадовільно склав практичну частину екзамену і має намір її продовжити, повинен розробити додатковий план практики з майстер-вчителем, який допоможе йому успішно виконати всі завдання. Такий план може передбачати: роботу в класі в підготовленому Монтессорі середовищі самостійно або під наглядом майстер-вчителя; самостійне документування практикуму в особистому щоденнику, що робиться, принаймні, двічі на тиждень; проведення відеозйомок; скайп-звіти.

 

Відрахування слухача відбувається за спільним рішенням керівника програми та інструкторів. Слухачі можуть бути відраховані з наступних причин:

  • непрофесіоналізму
  • незадовільної відвідуваності
  • несплати внесків і платежів за навчання
  • плагіату.

 

Слухачам, які рекомендовані до відрахування з однієї або кількох з вищеназваних причин, надається певний час для вирішення проблем. Якщо впродовж визначеного терміну причини відрахування не усунуті, УМЦ відмовляє слухачу участь у програмі.

 

Правдивість рекламної політики

Програма дотримується політики правдивості реклами. УМЦ надає достовірну інформацію в публікаціях про свої цілі, зміст та можливість Монтессорі навчання, роблячи її доступною для персоналу, слухачів та громадськості.

 

 

 

Політика недискримінації

У всіх своїх програмах УМЦ підтверджує відданість рівним можливостям та недискримінації. При прийомі слухачів на будь-яку програму Центр не допускає дискримінації кваліфікованих осіб за ознакою раси, віросповідання, кольору, національного походження, статі, віку, сексуальної орієнтації або інвалідності. Це також стосується набору персоналу, інструкторів і майстер-вчителів. 

 

Правила навчання

            

         Навчання в Українському Монтессорі центрі складається з двох частин: теоретичної (навчальні семінари, практикуми з дидактичними матеріалами, заліки, спостереження  на уроках Монтессорі, виконання творчих завдань та ін.) та практичної (інтернатура в Монтессорі-закладах та фінальний іспит). 

         Під час теоретичної частини навчання слухачі отримують грунтовні теоретичні знання з філософії та методики М.Монтессорі, а також практичні навички роботи в класі Монтессорі. Цей етап навчання передбачає детальне вивчення методики Монтессорі, який включає лекції, роботу з першоджерелами, виконання творчих завдань, практикум з дидактичними матеріали Монтессорі, спостереження в класах Монтессорі, створеня презантацій та власних Монтесорі-маеріалів, участь у дискусіях, обговореннях та бесідах, поточні заліки та іспити.  

 Динаміка дошкільного курсу (2019 - 2020 н.р):  серпень 2019 - 4  тижні; листопад - грудень 2019 - 2 тижні; лютий 2020 - 2 тижні; червень 2020 - 3 тижні.

 Динаміка тоддлер курсу (2019 - 2020 н.р.) : серпень 2019 - 4 тижні; листопад - грудень 2019 - 2 тижні; лютий 2020 - 2 тижні

 Після закінчення теоретичного етапу слухачі отримують Свідоцтво про проходження теоретичного етапу навчання та мають право працювати асистентом вчителя Монтессорі.

 Практична частина включає інтернатуру (робота в закладах Монтессорі) та фінальний іспит.

 Інтернатура дошкільної програми: початок  з липня 2020 року, термін 1 рік з майстром-вчителем, 2 роки без майстра вчителя.

 Інтернатура тоддлер програми: початок з березня 2020 року, термін 1 рік з майстром-вчителем, 2 роки без майстра вчителя.

 Інтернатура передбачає самостійну роботу в класі Монтессорі та виконання завдань, отриманих під час теоретичного етапу навчання згідно календарного плану.

 В період інтернатури слухачі мають можливість отримувати консультації та супервізію від інструкторів центру. 

 В разі, якщо інтернант з поважних причин не встигає виконати завдання, термін інтернатури може бути  продовженим на 1 рік. Якщо інтернант не виходить на іспит до закінчення цього терміну, особова справа закривається. Особова справа реактивується за додаткові кошти.

 До участі у фінальному семінарі (іспиті) допускаються слухачі, які успішно виконали всі завдання, отримані під час навчання.  За умови успішного складання іспиту слухач отримує Сертифікат вчителя Монтессорі.

         Для формування особової справи слухач надає: анкету слухача, копію диплому з додатками, 2 фотокартки(3х4), копію паспорту та ідентифікаційного коду.

         Важливо: за 2 тижні до початку навчальної сесії необхідно підтвердити свою участь у семінарах (в разі непідтвердження слухач отримує  роздаткові матеріали пізніше).

         Вартість навчання на 2019 - 2020 навчальний рік:

 

Дошкільна програма - 22340,00 грн.

  

 

Назва курсу

Кількість годин

Вартість

Окремі курси

1

Філософія та методика Монтессорі

80

3600

4000

2

Керівництво класом

28

1260

1400

3

Розвиток дитини

57

2565

2565

4

Метод спостереження

23

1035

1035

5

Життєва практика

44

1980

2100

6

Сенсорика

40

1800

2000

7

Математика

44

1980

2100

8

Розвиток мовлення

44

1980

2100

9

Природа і культура

76

3420

3600

10

Робота з батьками

16

720

900

11

              Всього

452

20340

 00

12

Реєстраційний внесок

 

800

 00

13

Фінальний іспит

 

1500

1500

14

               Всього за курс

 

22340

 -

  

Тоддлер програма - 21200,00 грн. (пропозиція 2019 року з врахуванням курсу "Інфант-дидактика" Ріти Бренер (США)   

  

 

Назва курсу

Кількість

Годин

Вартість

Окремі курси

1

Філософія та методика Монтессорі

80

3600

4000

2

Тоддлер-дидактика

80

3600

4000

3

Процедури в тоддлер-класі

40

1800

2000

4

Інфант-дидактика

40

4800

4800(в 2019)

5

Розвиток дитини

57

2565

2565

6

Метод спостереження

23

1035

1035

7

Система відносин. Робота з батьками

40

1800

2000

8

                Всього

360

16200

 -

9

Реєстраційний внесок

 

800

 00

10

Фінальний іспит

 

1500

00

11

                Всього за курс

 

21200

 -

                                                                                                           

 

Перед початком навчання кожний слухач сплачує реєстраційний внесок в сумі 800,00 грн., який вноситься слухачем після заповнення реєстраційної анкети на сайті. Реєстраційний внесок  не повертається.

 Оплата за навчання здійснюється не пізніше 3-х днів до початку  кожної сесії. В разі, якщо слухач оплатив послуги, але в подальшому не може продовжувати навчання, сума невикористаних коштів повертається (за виключенням реєстраційного внеску).

         Оплата за навчання проводиться  шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства (реквізити отримувача: ТОВ "Український Монтессорі центр", ЄДОПОУ 36126271, п\р 26002100694 в АТ "Райффайзен банк "АВАЛЬ", МФО 380805).

 Бажаючі мають можливість прослухати окремі курси. Вартість їх визначається в окремому додатку.

 ТЕКСТИ УЧБОВИХ ПЛАНІВ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ СЛУХАЧІ Є ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ УКРАЇНСЬКОГО МОНТЕССОРІ ЦЕНТРУ, МАЮТЬ АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ЗАХИЩЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ. ВИКОРИСТАННЯ УЧБОВИХ ПЛАНІВ З КОМЕРЦІЙНОЮ МЕТОЮ  ТА ПЕРЕДАЧА ТРЕТІМ ОСОБАМ ЗАБОРОНЕНА.

          Для  слухачів Українського Монтессорі центру, які бажають повторно прослухати окремі курси надається знижка в розмірі 50% від поточної вартості курсу (без надання роздаткових матеріалів).

Реєстраційна форма: https://forms.gle/D5ewxBmJPbc3B3fC6