Довідник слухача

              КАТАЛОГ 

     Український  Монтессорі Центр

         Загальна інформація про Український Монтессорі Центр 

                                

Шановні колеги!

                      Український Монтессорі Центр (УМЦ) пропонує привабливий і надихаючий курс навчання, під час якого слухачам надається чудова нагода ознайомитися з основами філософії та педагогіки Марії Монтессорі, зрозуміти закони психологічного розвитку дитини, навчитися методу спостереження, опанувати методикою використання Монтессорі-матеріалів за допомогою лекцій, семінарів, тренінгів, різних видів діяльності - індивідуальної роботи і активної групової практики в модельних класах. Ви зможете створити власні навчальні посібники, альбоми презентацій, поглибите та вдосконалите рівень вашої компетенції і в подальшому зможете впевнено застосовувати свої знання в практичній роботі з дітьми.

          Навчання в УМЦ - це трансформуючий досвід. Окрім базових знань про метод Монтессорі, ми створюємо умови для розвитку лідерства, спільного навчання та особистісного зростання. Зазвичай, очікування слухачів відповідають отриманому рівню професійних знань і допомагають нашим випускникам почати нову кар’єру.

          Процес навчання в УМЦ базується на ключових принципах філософії та педагогіки Марії Монтессорі. Багаторічний досвід нашої роботи довів, що програма підготовки педагогів в Українському Монтессорі Центрі виділяється високою якістю, системністю роботи, чітко організованою структурою навчальних курсів.

          Пропонуємо вам детально ознайомитися з програмою підготовки Монтессорі-вчителів та зрозуміти суть і унікальність підходів нашої роботи з оволодіння Методом Монтессорі.

  Навчання в УМЦ.

          Освітній процес в Українському Монтессорі Центрі відбувається на засадах взаємоповаги, індивідуального підходу до кожного слухача, з урахуванням його власного темпу, сприяє розумінню того, що ми всі навчаємось шляхом власного досвіду. Атмосфера взаєморозуміння, особистого комфорту, високий рівень культури спілкування - все це поступово формує відчуття впевненості кожного слухача в тому, що він (вона) обов’язково стане Монтессорі-педагогом. 

Навчальне середовище УМЦ.

        Приміщення Центру є просторим, світлим і комфортним для проведення лекцій і презентацій, має сучасне технічне оснащення. Слухачам надається можливість працювати з першоджерелами та створювати фотоальбоми.Протягом багатьох років ми працюємо спільно з модельною школою Монтессорі в м. Києві згідно з Угодою про співпрацю. Київська Школа Монтессорі має сучасну матеріальну базу, класи пропонують широкий вибір високоякісних Монтессорі-матеріалів, а навчальне середовище визначається естетикою та привабливістю.Інструктори УМЦ є педагогами-практиками, які надихають майбутніх Монтессорі-вчителів на опанування основами педагогіки Монтессорі, допомагають у практичній роботі та завжди готові надати відповіді на всі ваші запитання.

Наша пропозиція.

         Ми пропонуємо майбутнім Монтессорі-вчителям поринути в захоплюючий світ Монтессорі-педагогіки, глибоко вивчити потреби дитини, дізнатися про закони її розвитку. Усі, хто навчається в Українському Монтессорі Центрі, отримують досвід, якому немає рівних. Навчаючись з інструкторами, які мають фахову Монтессорі-освіту та багаторічний досвід практичної роботи, спостерігаючи в Монтессорі-класах модельної Школи Монтессорі, слухачі здобувають віру в свої можливості та згодом стають висококваліфікованими Монтессорі-педагогами.

Долучайтесь до навчання в УМЦ!

У вас буде можливість:   

  - отримати всебічну професійну підготовку вчителя Монтессорі;

- оволодіти теоретичними основами педагогічної системи Монтессорі;

- набути навички облаштування підготовленого простору для дітей певного віку відповідно до їхніх потреб;

- отримати практичні навички роботи з дидактичними матеріалами Монтессорі;

- оволодіти методом спостереження як основним інструментом роботи педагога Монтессорі;

- дізнатися, як ефективно спілкуватися з батьками та колегами, створювати Монтессорі-спільноту;

- дізнатися, як організовувати процес навчання відповідно до законодавства України.

      Центр розташований у мальовничому районі м. Києва - Русанівці. Під час перерв та по закінченні навчального дня ви матимете змогу насолоджуватися фантастичним видом на красень Дніпро, кручі його правого берега з історичними золотими куполами Києво-Печерської Лаври. Поруч із Центром розташовано безліч затишних кафе, паркова зона, сучасна красива набережна.

      Ми чекаємо на зустріч із вами! Будемо раді нашій співпраці!

 

З повагою до кожного з вас, 

Адміністрація УМЦ. 

 

Історія створeння Українського Монтессорі Центру та наш досвід  роботи.

           Український Монтессорі Центр функціонує послідовно та успішно впродовж 20-ти років. Його поява в освітньому просторі України зумовлена сплеском посиленого інтересу педагогічної та батьківської громадськості до методу Марії Монтессорі, можливостей його застосування в діяльності освітніх закладів нашої держави. Завдяки багаторічній та плідній співпраці з американськими колегами в рамках освітнього українсько-американського проекту з відродження гуманістичної педагогічної системи Марії  Монтессорі в Україні, вітчизняні освітяни спільно з  фахівцями Американського Монтессорі Товариства (AMS) та Принстонського центру з підготовки Монтессорі-вчителів (PCTE) розробили та повністю адаптували до потреб української дошкільної освіти навчальні плани УМЦ.  

           Інструктори Українського Монтессорі Центру мають міжнародні дипломи AMS та дипломи Всеукраїнської асоціації Монтессорі вчителів, а також багаторічний досвід практичної роботи з дітьми. Викладачами УМЦ розроблені авторські навчальні курси, що базуються на визнаних стандартах Монтессорі-освіти.

         Основною метою  роботи УМЦ є популяризація методу Монтессорі в Україні, якісне навчання педагогів для успішної роботи з дітьми в освітніх закладах, співпраця та зміцнення зв'язків з вітчизняною та міжнародною Монтессорі-спільнотою.

  Місія УМЦ

Місія УМЦ полягає  в підготовці Монтессорі-педагогів для роботи в програмах Інфант і Toддлер (від народження до 3 років), Раннє дитинство (від 3 до 6 років) і отриманні  диплому. УМЦ забезпечує професійну підготовку майбутніх Монтессорі-вчителів, пропонує якісне академічне навчання на основі практичного спостереження в класах Монтессорі.

Загальні особливості програми підготовки педагогів в УМЦ

Наші програми створені таким чином, щоб слухачі постійно відчували інтерес до процесу навчання, ставали його активними учасниками і мали відчуття радості та задоволення від отриманих знань. Ми прекрасно усвідомлюємо, що працюємо з аудиторією дорослих людей, які мають певні очікування від програми та хочуть отримати знання, які застосовуватимуть у подальшій кар'єрі, і не будуть розчаровані марно витраченим часом та фінансовими  внесками.

 

Програми УМЦ: «Інфант-Тоддлер»; «Раннє дитинство» .

Програма підготовки Монтессорі-вчителів має 2 фази: академічну та практичну.

         Під час академічної фази навчання слухачі отримують ґрунтовні теоретичні знання з філософії М.Монтессорі, розвитку дитини, а також практичні навички роботи в класі Монтессорі. Цей етап навчання передбачає детальне вивчення методики Монтессорі та включає: лекції, роботу з першоджерелами, виконання творчих завдань, практикум з дидактичними матеріалами Монтессорі, спостереження в Монтессорі-класах, участь у дискусіях, обговореннях та бесідах, складання поточних заліків та іспитів.  

Після закінчення академічної фази слухачі отримують Свідоцтво про проходження теоретичного етапу навчання.  Практична частина включає інтернатуру (робота в закладах Монтессорі) та фінальні  іспити.  

Модель інтернатури з майстер-вчителем

  Інтерн  працює в класі в парі з дипломованим спеціалістом – основним вчителем (майстер - вчителем). Разом з майстер-вчителем він проводить презентації матеріалів і бере участь в різних аспектах роботи: плануванні, веденні записів спостережень, управлінні класом і спілкуванні з батьками.

Одночасно з одним майстер-вчителем можуть перебувати не більше двох інтернів.

Під час проходження інтернатури  УМЦ надає  дві консультації, які розподілені по всій фазі практичного навчання.

 Модель проходження інтернатури самостійно

Якщо інтерн не має можливості працювати з майстер-вчителем, йому надається можливість самостійно проводити практичні заняття. Всі правила, щодо проведення практики з майстер-вчителем, поширюються на самостійну роботу інтерна . Але в такому випадку  відповідальність за проведення Монтессорі-діяльності покладається на інтерна, а термін проходження інтернатури продовжується на два навчальні роки.

Інтерни  спілкуються з інструкторами УМЦ і виконують практичні завдання згідно графіка.

Важливо:  практичні заняття розпочинаються після академічної фази курсу. Після завершення  90% занять академічної фази, інтерни  виходять на фазу практичної роботи.

Практична частина виконується  протягом двох років після завершення академічної фази. Інтерни самостійно  обирають місце практики, яке затверджується УМЦ .

Програма «Інфант і Тоддлер»

 Загальні відомості

Метою навчальної програми «Інфант-Тоддлер» є поглиблене вивчення педагогіки та практики Монтессорі, а також сучасних психологічних підходів до розвитку дитини в перші три роки життя. Під час навчання слухачі програми «Інфант-Тоддлер» мають можливість отримати професійну підготовку вчителя для цілеспрямованої роботи з дітьми віком від 4-х місяців до 3-х років, набувають змістовні знання з теорії, оволодівають практичними навичками створення підготовленого середовища Монтессорі-класу, навчаються принципам роботи з дидактичним матеріалом, знайомляться з різноманітними формами роботи з батьками.

Підготовка Монтессорі-педагогів програми «Інфант-Тоддлер» складається з двох частин: академічної фази (275 академічних годин) та практичної фази інтернатури (мінімум 540 годин). Слід врахувати, що академічні години не включають час на письмові та усні заліки та іспити, самопідготовку, створення матеріалів, роботу над альбомами, каву-брейки, обідню перерву, а також час для перекладу з іншої мови.

Курс навчання за програмою «Інфант-Тоддлер»

Курс  підготовки спеціалістів за програмою «Інфант-Тоддлер» передбачає: академічну фазу навчання на базі УМЦ у вигляді трьох навчальних сесій упродовж семи місяців (серпень – лютий.); практичну фазу навчання – інтернатуру - на базі діючого Монтессорі-закладу за вибором інтерна тривалістю не менше 9 місяців  з моменту закінчення академічної фази та фінальний семінар.   

Розклад  курсу навчання                                                                          

Початок навчання – серпень.

Сесія І серпень  (4 тижні):

Філософія і методика Монтессорі

Робота з батьками (1-ша частина).

Інфант-тоддлер дидактика

Сесія ІІ- жовтень-листопад (3 тижні):

Система відносин, Робота з батьками (2-га частина);

Інфант-тоддлер дидактика;

Розвиток дитини, метод спостереження ( 1-ша  частина). 

Сесія ІІІ -лютий ( 2 тижні):

Процедури в інфант-тоддлер класі;                                                                      

 Розвиток дитини, метод спостереження (2-га частина);

З детальним розкладом можна ознайомитися на сайті: http://ukr-montessori.com.ua/.

 Опис академічної фази навчання

Академічна фаза навчання спрямована на ознайомлення з філософськими принципами Марії Монтессорі під час лекцій, роботи з першоджерелами, спостереження за роботою дітей в класах Монтессорі, обговорення та проведення дискусій, практикумів, тренінгів.   

Академічна фаза включає наступні курси:

- філософія та педагогіка Марії Монтессорі;

-  розвиток дитини до 3-х років і метод спостереження;

- система відносин: вчитель-дитина-батьки;

- організація процедур;

- організація роботи Інфант-Тоддлер-класу;

- Інфант-Тоддлер-дидактика. 

Монтессорі-філософія і методика (61 академічна година)

Курс філософії Монтессорі дає можливість зрозуміти суть «секрету дитинства», який розкрила Марія Монтессорі. Він передбачає вивчення історії методу Монтессорі, шлях його розвитку, його сучасність і актуальність в ХХІ сторіччі, визначає місце методу в українській педагогічній системі в наш час; дає глибоке розуміння природи дитини в порівнянні із суттю природи дорослого; філософської концепції підготовленого середовища; свободи та дисципліни; етапів процесу  нормалізації; ролі дорослого; духовної підготовки вчителя; ролі вчителя в практичній діяльності класу; містить керівництво до презентації триступеневого уроку, індивідуальних і групових уроків та рефлективних видів діяльності в класі.

 

Пренатальний розвиток дитини до 3-х років і метод спостереження (70 академічних годин)

Курс розвитку дитини включає вивчення фундаментальних теоретичних основ процесу її розвитку: дає базові знання етапів розвитку інфантів, тоддлерів та передбачає вивчення їх внутрішнього потенціалу в соціальному, емоційному, фізичному, когнітивному та духовному житті дитини; дає знання теорії методу спостереження, виявляє його значимість як основного інструменту в роботі вчителя, який Марія Монтессорі прирівнювала до роботи вченого; дає огляд методик і технік процесу спостереження, записів та інтерпретації спостережень, їх результатів. 

 Підготовлене середовище для інфантів, дидактика  (30 академічних годин)

Курс передбачає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті розвитку фізичних, сенсорних і соціальних навичок інфантів. Слухачі вивчатимуть  основні етапи розвитку інфантів з дня народження до 18-ти місяців і дізнаються, як створити середовище, що сприяє розвитку дитини на кожному з них.    

Підготовлене середовище для тоддлерів, дидактика, процедури    (77 академічних годин)

Курс включає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті знань по створенню простору для тоддлерів з 18-ти місяців до 3-х років. Фокусує увагу на презентації Монтессорі-матеріалу з метою створити безпечне середовище для розвитку моторики, пам'яті, мови, соціалізації та самообслуговування. Дає практичні знання, як організовувати процедурні моменти, - ланч, сон, туалет, прогулянку.

Робота з сім'ями, освіта батьків (37 академічних годин)

Курс «Робота з сім’ями» є інтегрованим курсом з вивчення системи відносин між батьками, дитиною та вчителем; як вчитель може завоювати довіру у дитини, батьків, а також у батьків довіри до школи. 

 Опис практичної фази навчання

Практична фаза навчання передбачає проходження інтернатури, участь у фінальному семінарі та складання іспитів.  

 Інтернатура                                                                                                               

                                                 

 один  рік - з майстер-вчителем;

два роки - самостійно.

Інтернатура передбачає самостійну роботу в класі Монтессорі під керівництвом майстер-вчителя та інструктора УМЦ, а також виконання завдань з кожного курсу, отриманих під час теоретичного навчання згідно календарного плану.

Майбутні Монтессорі-вчителі набувають досвіду в роботі з дітьми, вчаться створювати підготовлене середовище Монтессорі-класу, самостійно  виготовляють Монтессорі-матеріали, досконально оволодівають методом спостереження як основного інструменту в роботі Монтессорі-вчителя. 

Інтерни УМЦ поступово самовдосконалюються, проживають разом з дітьми  різні періоди життя протягом навчального року, переконуючись у вірному застосуванні методу Монтессорі, та трансформуються у нову якість - Монтессорі-вчителя.

Під час проходження інтернатури УМЦ надає всім інтернам різноманітні форми методичного супроводу: телефонні розмови, скайп або зум-конференції, листування електронною поштою, консультативні візити відповідно до заявок інтернів і згідно з попередньо погодженим графіком. 

 Консультативний візит (супервізія)

Це - окрема форма роботи з інтернами, під час якої інструктори УМЦ надають практичну допомогу на місцях в облаштуванні підготовленого середовища Монтессорі-класу, допомагають організувати роботу з батьками, надають детальні консультації з виконання завдань інтернатури. 

 

Фінальний семінар

Для участі в семінарі заявка подається не пізніше, ніж за місяць до його початку. Інтерн має підготувати: особисті альбоми з усіх навчальних курсів, журнали спостережень, відеофільми, виготовлені власноруч матеріали тощо. Процес навчання побудований таким чином, що слухачі поступово та глибоко оволодівають теорією, здобувають практичні навички та успішно складають іспити.

Теоретична частина іспиту включає питання з курсів:

 - основи філософії та педагогіки Марії Монтессорі;

 - розвиток  дитини і метод спостереження;

- теоретичні основи практичних курсів

 Іспит-практикум  включає показ уроку-презентації з матеріалом Монтессорі кожної зони та  її аналіз  за схемою Рефлекторного журналу спостережень.

 Слухачам, які з поважних причин не з'являються на іспити у встановлені терміни, надається можливість скласти іх наступного року. Слухачі звертаються за такою можливістю у письмовій формі, обгрунтувавши причину  своєї відсутності. 

Критерії успішного завершення програми навчання та вимоги до сертифікації для отримання диплому

Для отримання диплома програми «Інфант-Тоддлер» інтерни мають відповідати наступним вимогам:

  • виявляти розуміння та забезпечувати втілення філософії Монтессорі, приділяючи особливу увагу віку дитини - від пренатального періоду до трьох років;
  • осмислювати та застосовувати розуміння етапів зростання і розвитку дитини, звертаючи особливу увагу на її вік  - від пренатального періоду до трьох років. 

Інтерн обізнаний та з розумінням відноситься до:

  • послідовності презентацій в навчальному плані (спіральний навчальний план);
  • правильного використання Монтессорі-матеріалів;
  • принципів створення підготовленого середовища;
  • важливості та необхідності партнерських відносин між батьками – вчителями – родинами;
  • цілей та методів спостереження, планування навчання, оцінки якості і документації та
  • має мінімум 90% відвідування всіх обов’язкових занять академічної фази навчання, таких як: лекції; робота з першоджерелами Монтессорі; практикуми з матеріалами Монтессорі.

Інтернатура становить не менше 540 годин, розрахованих на дев'ять місяців. Інтерни працюють на місці проведення практики по три години на день і п'ять днів на тиждень.

По завершенні повного курсу навчання персональний файл кожного слухача має відомості про наступне:     

  • зараховані поточні усні та письмові заліки, іспити, письмові звіти про спостереження; оформлені за вимогам УМЦ альбоми; 
  • виконані завдання інтернатури з кожного навчального курсу;
  • успішно складені фінальні іспити;
  • підтвердження повної оплати курсу навчання.  

Слухачі УМЦ отримують диплом Всеукраїнської асоціації Монтессорі-вчителів.

 

 Програма «Раннє дитинство» (3-6 років)

 Загальні відомості

Слухачі цієї програми мають можливість отримати високу професійну підготовку Монтессорі-вчителя для роботи з дітьми віком від 3-х до 6-ти років. Під час навчання кожному надається унікальна можливість глибоко  ознайомитися з основами філософії та педагогіки Марії Монтессорі, здобути навички роботи з дидактичним матеріалом, навчитися правильно створювати підготовлене середовище Монтессорі-класу, виготовляти Монтессорі-матеріали власноруч. Вас детально ознайомлять з різноманітними формами роботи з батьками, які є невід’ємними  учасниками освітнього процесу .

Підготовка Монтессорі-педагогів програми «Раннє дитинство» (3-6 років) складається з: академічної фази (355 академічних годин) і практичної фази інтернатури (мінімум 540 годин). 

Виберіть свій формат навчання

Навчання за програмою «Раннє дитинство» (3-6 років) відбувається у двох форматах:

І - однорічний  курс; 

ІІ - дворічний курс.

Кожен з форматів має свій розклад.

Однорічний курс

Однорічний курс  за програмою «Раннє дитинство» (3-6 років) передбачає академічну фазу навчання, яка складається з чотирьох навчальних сесій; практичну фазу навчання – інтернатуру на базі діючого Монтессорі-закладу (за вибором інтерна) тривалістю не менше 9-ти місяців та фінальний семінар.

Динаміка програми «Раннє дитинство»  (3-6 років, однорічний курс)

Початок навчання – липень-серпень

Сесія І - серпень (4 тижні):

Філософія і методика Монтессорі;

Робота з батьками (1-ша частина);

Життєва практика;

Сенсорика.

Сесія ІІ - жовтень-листопад (3 тижні):

Керівництво класом;

Розвиток дитини, метод спостереження (1-ша частина);

Розвиток мовлення (1-ша частина). 

Сесія ІІІ - лютий (2 тижні):

Розвиток дитини, метод спостереження (2-га частина);

Робота з батьками (2-га частина);

Природа і культура (1-ша частина)

Сесія ІV - червень (3 тижні):

Природа, культура, науки (2-га частина);

Математика;

Розвиток мовлення (2-га частина). 

З детальним розкладом можна ознайомитися на сайті: http://ukr-montessori.com.ua/.

 

Дворічний курс

На відміну від однорічного курсу підготовки спеціалістів за програмою «Раннє дитинство» (3-6 років), дворічний курс проводиться за наявності групи слухачів, які обирають для себе проходження частини курсів академічної фази навчання протягом жовтня-травня навчального року.

Опис академічної фази навчання

Академічна фаза навчання спрямована на ознайомлення з філософськими принципами Марії Монтессорі в ході лекцій, роботи з першоджерелами, спостереження за роботою дітей в класах Монтессорі, обговорення, проведення дискусій, практикумів, тренінгів.  

Академічна фаза включає наступні курси:

  • філософія та основи педагогічної системи Марії Монтессорі(61-на академічна година);
  • розвиток дитини,  метод спостереження (70 академічних годин);
  • життєва практика 35 (академічних годин);
  • сенсорика 27 (академічних годин);
  • математика 35 (академічних годин);
  • розвиток мовлення 35 (академічних годин);
  • природа і культура, науки 54 (академічні години);
  • керівництво класом 42 (академічні години);
  • робота з батьками 14  (академічних годин);

До академічних годин не входить час письмових і усних заліків та іспитів, самопідготовка, створення матеріалів, робота над альбомами, кава-брейки, обідня перерва, час для перекладу з іншої мови.

Монтессорі-філософія та методика (61-на академічна година)

Курс філософії Монтессорі дає можливість зрозуміти суть «секрету дитинства», який розкрила Марія Монтессорі. Він передбачає вивчення історії методу Монтессорі, шлях його розвитку, його сучасність і актуальність в ХХІ сторіччі, визначає місце методу в українській педагогічній системі в наш час; дає глибоке розуміння природи дитини в порівнянні із суттю природи дорослого; філософської концепції підготовленого середовища; свободи та дисципліни; етапів процесу  нормалізації; ролі дорослого; духовної підготовки вчителя; ролі вчителя в практичній діяльності класу; містить керівництво до презентації триступеневого уроку, індивідуальних і групових уроків та рефлективних видів діяльності в класі.

  Керівництво класом (24 академічні години)

         Цей курс передбачає вивчення основних принципів системи керівництва класом для створення сприятливої атмосфери - соціального, академічного та духовного розвитку дитини. Слухачі курсу дізнаються, як важливо знати весь широкий спектр різноманітних стратегій в роботі з дітьми для забезпечення різних стилів навчання.

 Розвиток дитини  і метод спостереження (70 академічних годин)

         Курс розвитку дитини включає вивчення фундаментальних теоретичних основ процесу її розвитку: дає базові знання етапів розвитку інфантів, тоддлерів та дітей віком від 3-х до 6-ти років; передбачає вивчення внутрішнього потенціалу в соціальному, емоціональному, фізичному, когнітивному та духовному житті дитини; дає знання теорії методу спостереження, виявляє його значимість як основного інструменту в роботі вчителя, який Марія Монтессорі прирівнювала до роботи вченого; дає огляд методик і технік процесу спостереження, записів та інтерпретації спостережень, їх результатів. 

 Життєва практика (35 академічних годин)

        Курс надає можливість вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті розвитку життєвих навичок відповідно до вікових характеристик та особливостей дітей віком від 3-х до 6-ти років. Розкриває значимість життєвої практики як основного курсу педагогічної системи Марії Монтессорі.

Сенсорика (27 академічних годин)

      Курс сенсорики передбачає вивчення філософії Марії Монтессорі в контексті сенсорних здібностей дитини, знайомить з презентаціями Монтессорі-матеріалів для розвитку відчуття, слухових, тактильних і візуальних відчуттів, а також сенсорних стандартних понять: розміру, кольору, форми (їх різновиду, відмінних ознак, якості і т.ін.). 

Математика (35 академічних годин)

Курс математики за допомогою вивчення філософії Марії Монтессорі дає ключ до розуміння математичного розуму та математичних здібностей дитини. Курс знайомить з презентаціями Монтессорі-матеріалу для вивчення таких понять, як цифри від 1-10, децимальна система, чотири арифметичні дії, рахунок до 1000, автоматизація арифметичних навичок, дроби.

Розвиток мовлення (35 академічних годин)

              Курс дає можливість вивчити основи філософії та педагогіки Марії Монтессорі в контексті розвитку мовлення дитини. Фокус уваги зосереджено на презентаціях Монтессорі-матеріалу для вивчення таких понять, як: розвиток усного мовлення, робота з літерами, робота зі словником, читання та граматика.

Природа та культура (20 академічних годин)

Цей курс передбачає вивчення процесу пізнання природи дитиною, усього, що створено природою, а також  предметів, що створила людина. Дає представлення про навколишній світ і взаємозв'язок зі Всесвітом, знайомить з культурою своєї країни та інших країн світу. 

Науки (34 академічні години)

Цей курс для маленьких дітей ґрунтується на філософії та педагогічних принципах Марії Монтессорі в контексті отримання ними знань про реальний  світ оточуючого нас середовища, розмаїтість ландшафтів, тваринний і рослинний світ, використання людиною природних ресурсів. Курс також включає матеріали, що знайомлять з основами вивчення географії, ботаніки, зоології, анатомії, астрономії.

 Робота з батьками (14 академічних годин)

Курс передбачає аспекти роботи з розвитку навичок комунікації, що формують позитивне спілкування з дітьми, батьками, штатом та адміністрацією школи. Загальна кількість годин курсу складає 355 академічних годин. 

Опис практичної фази навчання (інтернатури)

Практична фаза навчання передбачає проходження інтернатури, участь у фінальному семінарі та складання іспитів.

Інтернатура                                                                                                                     

один рік - з майстер-вчителем;

два роки - самостійно

Інтернатура передбачає самостійну роботу в класі Монтессорі під керівництвом майстер-вчителя та інструктора УМЦ, а також виконання завдань з кожного курсу, отриманих під час теоретичного навчання згідно календарного плану.

Майбутні Монтессорі-вчителі набувають досвіду в роботі з дітьми, вчаться створювати підготовлене середовище Монтессорі-класу, самостійно  виготовляють Монтессорі-матеріали, досконально оволодівають методом спостереження як основного інструменту в роботі Монтессорі-вчителя. 

Інтерни УМЦ поступово самовдосконалюються, проживають разом з дітьми  різні періоди життя протягом навчального року, переконуючись у вірному застосуванні методу Монтессорі та трансформуються у нову якість - Монтессорі-вчителя.

Під час проходження інтернатури УМЦ надає всім інтернам різноманітні форми методичного супроводу: телефонні розмови, скайп або зум-конференції, листування електронною поштою, консультативні візити відповідно до заявок інтернів і згідно з попередньо погодженим графіком.

 Консультативний візит (супервізія)

Це - окрема форма роботи з інтернами, під час якої інструктори УМЦ надають практичну допомогу на місцях в облаштуванні підготовленого середовища Монтессорі-класу, допомагають організувати роботу з батьками, надають детальні консультації з виконання завдань інтернатури. 

 Фінальний сeмінар 

Для участі в семінарі заявка подається не пізніше, ніж за місяць до його початку. Інтерн має підготувати: особисті альбоми з усіх навчальних курсів, журнали спостережень, відеофільми, виготовлені власноруч матеріали тощо.

  Процес навчання побудований таким чином, що слухачі поступово та глибоко оволодівають теорією, здобувають практичні навички та успішно складають іспити.

.  Теоретична частина іспиту включає питання з курсів:

 - основи філософії та педагогіки Марії Монтессорі;

 - розвиток  дитини, метод спостереження;

- теоретичні основи практичних курсів.

  Іспит-практикум  включає показ уроку-презентації з матеріалом Монтессорі кожної зони та  її аналіз за схемою Рефлекторного журналу спостережень.

 Слухачам, які з поважних причин не з'являються на іспити у встановлені терміни, надається можливість скласти іх наступного року. Слухачі звертаються за такою можливістю у письмовій формі, обгрунтувавши причину  своєї відсутності. 

 

Критерії успішного завершення програми навчання та вимоги до сертифікації для отримання диплому

Для отримання диплома за програмою «Раннє дитинство» (від 3-х до 6-ти років) інтерни мають відповідати наступним вимогам:

  • виявляти розуміння та забезпечувати втілення філософії Монтессорі,   приділяючи особливу увагу віку дитини - від трьох до шести років;
  • осмислювати та застосовувати знання етапів зростання і розвитку дитини, звертаючи особливу увагу на її вік  - від пренатального періоду до трьох років.

Інтерн  обізнаний та з розумінням відноситься до:

  • послідовності презентацій в навчальному плані (спіральний навчальний план);
  • правильного використання Монтессорі-матеріалів;
  • принципів створення підготовленого середовища;
  • важливості та необхідності партнерських відносин між батьками – вчителями – родинами;
  • цілей та методів спостереження, планування навчання, оцінки якості та документації та 
  • має мінімум 90% відвідування всіх обов’язкових занять академічної фази навчання: лекції, робота з першоджерелами Монтессорі, практикуми з матеріалами Монтессорі.

Інтернатура становить не менше 540 годин, розрахованих на дев'ять місяців для роботи інтернів на місці проведення практики - в класі по три години на день і п'ять днів на тиждень.

По завершенні повного курсу навчання персональний файл кожного слухача має відомості про наступне:

  • зараховані поточні усні та письмові заліки, іспити, письмові звіти про спостереження; оформлені згідно вимогам УМЦ альбоми;
  • виконання завдань інтернатури з кожного навчального курсу;
  • успішно складені фінальні іспити;
  • підтвердження повної оплати курсу навчання. 

До участі у фінальному семінарі допускаються слухачі, які успішно виконали всі завдання теоретичної та практичної фази навчання.   

По завершенні навчання слухачі УМЦ отримують ДИПЛОМ від ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ МОНТЕССОРІ-ВЧИТЕЛІВ.

 

  Правила і процедури

  Можливості навчальних програм УМЦ

Упродовж одного навчального циклу в кожну програму можуть бути зараховані максимум 30 слухачів. Заяви на визначений навчальний цикл можуть прийматись не пізніше, як за три дні до початку першого заняття. УМЦ рекомендує претендентам подавати заяву в більш ранні терміни для своєчасної підготовки документів та формування особистого файлу.

 Умови прийому та реєстрації кандидатів

УМЦ пропонує унікальний навчальний досвід, що втілює принципи Монтессорі, які застосовуються для освіти дорослих. Важливим принципом є відповідальність за власне навчання, в той час як обов’язковою вимогою до претендентів є готовність до ґрунтовного академічного навчання.

Мінімальним освітнім рівнем для зарахування в навчальні програми УМЦ є атестат про закінчення середньої школи (його копія). УМЦ  рекомендує особам, які бажають навчатися за програмами Монтессорі, маючи атестат про повну загальну середню освіту, отримати ступінь бакалавра. 

Претенденти заповнюють он-лайн форму (заяву) https://forms.gle/csCbaqCH8Z9kxvsX та сплачують реєстраційний внесок, який не повертається в разі відмови претендента від подальшого навчання. Тарифи наводяться на сайті УМЦ та в договорі.

Останній термін реєстрації – за 3 дні до початку навчального року (за умови наявності вільних місць).

Перелік документів та правила подачі документів

Для створення особистого файлу претендент подає такі документи:

  • копії документів про освіту (з виписками);
  • копії паспорта та ідентифікаційного коду;
  • копії дипломів або сертифікатів, отриманих з попередніх курсів  Монтессорі; 
  • заяву-анкету, підписану особисто;
  • недавню фотографію, розміром 3х4 см від голови до плечей, збережену у вигляді файлу JPG, та 2 друковані фотографії; 

Ці документи не підлягають поверненню.

   

Перелік літературних джерел

Перед початком навчання необхідно прочитати наступні першоджерела:

Монтессори  М. Дети другие  

Монтессори  М. Впитывающий разум

Монтессори М.  Образование человека

Монтессори  М. Научная педагогика, т. 1. Дом ребенка

Монтессори  М. Научная педагогика, т. 2. Элементарное образование

Монтессори М. Ребенок в семье

Монтессори М.  Самовоспитание и самообучение в начальной школе

Стендинг  Э.М. Жизнь и творчество Марии Монтессори

Монтанаро С.К. Понимание человека

Фрешко Г. Новорожденный с любовью

 

          Режим роботи

Режим роботи семінарів: 

лекції та практичні заняття - з 9.00 до 18.00;

обідня перерва - з 13.00 до 14.00; 

 

Режим роботи груп дворічного курсу:

п’ятниця - з 16.00 до 20.00;

субота - з 9.00 до 13.00 та з 14.00 до 18.00;

 

Самоорганізація

Для успішного навчання, структуруйте свої завдання, розрахуйте свої сили, щоб у вас було достатньо часу та енергії для виконання повного обсягу роботи. Для досягнення цієї мети - важливі навички організації та увага до деталей. Недоліки в організації можуть зробити навчання стресовим. Ви будете одночасно виконувати декілька завдань з різних курсів.

УМЦ пропонує графік виконання завдань на весь період навчання з зазначенням термінів їх здачі (дед-лайни). Сподіваємося, що це допоможе вам відстежувати графік своєї роботи та бути добре організованим.   Продумайте систему структурування файлів і папок на вашому комп'ютері та організацію вашого робочого місця вдома. Важливе значення має надійне і регулярне резервне копіювання вмісту вашого комп'ютера. Подумайте про використання онлайн-сервісу резервного копіювання, щоб бути впевненим у безпечності ваших матеріалів.

Кодекс етики, авторське право

Співробітники УМЦ здійснюють свою діяльність професійно у відповідності з філософією М.Монтессорі, що відображає повагу один до одного, до дітей, вміння “служити дитині”. Ми робимо все можливе і використовуємо всі наші ресурси, аби захистити право кожної дитини на свободу і можливість розвивати свій внутрішній потенціал. Ми ставимось до всіх дорослих слухачів та працівників УМЦ з однаковою повагою та згідно з філософськими принципами Марії Монтессорі.

Зобов’язання УМЦ по відношенню до слухачів:

  • заохочувати проведення незалежних дій у прагненні до навчання;
  • захищати можливості участі в освітніх програмах, незалежно від раси, статі, кольору шкіри, віросповідання або національного походження;
  • охороняти здоров'я та безпеку слухачів;
  • поважати професійні зобов'язання, дотримуватися обов'язків і виконання  контрактів. 

Зобов'язання слухачів центру по відношенню до УМЦ:

  • підтримувати професійну діяльність Центру;
  • дотримуватися норм етики при письмовому або усному обговоренні політики УМЦ, чітко визначаючи приватні погляди та офіційну позицію;
  • тексти навчальних планів, є інтелектуальною власністю Українського Монтессорі Центру. Іх використання  з комерційною метою та передача третім особам не дозволяється. 

Правила відвідування і реєстрації присутності

Слухачі мають підтверджувати участь у кожній сесії за 2 тижні до її початку. Під час навчання відбувається реєстрація присутності слухачів у відповідних реєстраційних формах. Протягом всього курсу навчання слухачі повинні відвідати не менше 90% навчальних годин. Під час академічної фази необхідно бути присутнім на заняттях щодня. Очікується, що слухачі відвідають повний навчальний курс. Якщо слухач за певних обставин відсутній, йому необхідно буде надолужити пропущені заняття. Не виключається, що слухач буде змушений повторити певний розділ курсу, тому що має отримати повний обсяг інформації.

Пропуски заняття оформлюється у вигляді угоди між слухачем та інструктором спеціальною формою «Відпрацювання пропущеної теми».

Збереження персональних даних

УМЦ  забезпечує виконання  умов закону України «Про захист персональних даних». Реєстрація слухачів є конфіденційною між  ними та УМЦ. Згідно з Законом, УМЦ не може надавати стороннім особам інформацію про навчання слухача, його успішність, виконання завдань та відвідування занять (навіть юридичній особі, яка оплачує навчання та збори в УМЦ).

 Правила оцінювання

Усі завдання, робота в класі та іспити оцінюються як зараховані або незараховані. Конкретні вимоги до виконання завдань викладені в кожному навчальному курсі.

Всі завдання та заліки  мають бути виконані слухачами до отримання рекомендацій для участі у фінальному іспиті. Якщо будь-яке завдання або іспит не були прийняті, слухач перескладає іспит або повторює виконання завдання.Така можливість надається двічі.  У разі, якщо повторне надання матеріалів є незадовільним, УМЦ НЕ буде рекомендувати слухача для отримання диплома вчителя Монтессорі.

Зворотній зв’язок

Наприкінці кожного курсу слухачі анонімно заповнюють форму, в якій надають оцінку кожному з проведених курсів, зазначаючи найбільш корисний для себе досвід; аспекти навчання, які б варто було вдосконалити, а також у балах від 1 (зовсім не сподобалось) до 5 (дуже сподобалось) надають оцінку місцю проведення, лекційному курсу, візуальному супроводженню лекційного курсу, роздатковому матеріалу, організації практикумів з дидактичним матеріалом Монтессорі, роботі з першоджерелами, організації тренінгів, роботі творчих груп, організації заліків (іспитів), роботі оргкомітету.

Спілкування на курсі

Співробітники УМЦ спілкуються із слухачами особисто, через електронну пошту, соціальні мережі та онлайн-системи зберігання даних. Вам знадобиться доступ до надійного облікового запису G-mail (для доступу до Google Диску), доступ до Інтернету та вміння працювати із завантаженням і зберіганням файлів.

Фінансова політика, оплата за навчання

Щорічно розмір оплати  за навчання та внесків встановлює Адміністрація УМЦ. Тарифи розміщуються на сайті УМЦ: ukr-montessori.com.ua.

Оплата за навчання та внески здійснюються в національній валюті (гривні) шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок УМЦ через будь-який банк України. Оплата може бути здійснена як за повний курс одним платежем, так і за кожний окремий курс в процесі навчання.

Термін оплати – не пізніше 5 днів до початку відповідного навчального курсу. В разі несвоєчасної оплати слухач до занять нe допускається. Продовження навчання можливе тільки в разі повної оплати за відповідний навчальний курс.

При оплаті за навчання слухача юридичною  особою, під час реєстрації вказується повна назва юридичної особи, адреса, телефон та особи, відповідальної за оплату. Юридична особа зобов'язана виконувати умови оплати, як і інші слухачі. Взаєморозрахунки з юридичною особою здійснюються згідно договорів, рахунків та актів наданих послуг, які готує бухгалтерська служба УМЦ. Юридична особа несе відповідальність за повну оплату всіх зборів.

Політика знижок і бонуси

Для  слухачів УМЦ, які бажають повторно прослухати окремі курси, надається знижка в розмірі 70% від поточної вартості курсу (без надання роздаткових матеріалів).

Повернення коштів

При відмові слухачем  продовжувати навчання в УМЦ,  повернення коштів здійснюється пропорційно до кількості прослуханих курсів. Повернення коштів проводиться після отримання УМЦ заяви від слухача про відмову від подальшого навчання (лист або електронний лист). Вступні внески та матеріальні витрати поверненню не підлягають.  

Додаткові витрати

Книги

Згідно з умовами навчання, УМЦ  зобов'язує кожного слухача читати та робити посилання на праці Марії Монтессорі та інші книги, присвячені педагогіці Монтессорі, під час виконання завдань.

УМЦ надає можливість доступу до літератури в своїй бібліотеці під час навчання,  до електронних ресурсів, де розміщена відповідна література, а також інформацію про ресурси, де можна купити книги.

Матеріали

У вартість навчання входить отримання базового комплекту матеріалів (навчальних планів, методичних рекомендацій, роздаткових матеріалів). Перелік матеріалів затверджується Адміністрацією УМЦ. Додаткові матеріали оплачуються окремо.                                      

Під час навчання  слухачі можуть мати додаткові витрати на канцелярське приладдя та витрати на виготовлення матеріалів. Для кращого виконання завдань, слухачі можуть мати  фото- та відеотехніку, комп'ютери та планшети.

Фото та відеофіксація можливі тільки за погодженням адміністрації УМЦ та інструктора, який працює безпосередньо в класі. Слід врахувати, що під час навчання заборонена фото- та відеозйомка дітей.

  Відвідування консультанта на місці проходження практики

  Слухачі сплачують проїзд, харчування та проживання консультантів УМЦ, які виїжджають на місце практики слухача. 

Умови продовження (припинення) навчання, правила відрахування

Слухачі закінчують навчальний курс у відповідності з вибраним графіком навчання за 2 роки. Якщо слухач не зміг дотриматися термінів навчання та не оформив відповідну академічну відпустку, його файл підлягає закриттю через 3 роки. Відновлення файлу здійснюється за додаткову оплату. 

Слухач, який незадовільно пройшов практичну частину та бажає її продовжити, має разом з керівником розробити додатковий план практики, який допоможе успішно виконати всі завдання. Такий план може передбачати: роботу в класі в підготовленому Монтессорі-середовищі під керівництвом спостерігача або самостійно; самостійне документування практики в особистому щоденнику, що робиться, як мінімум, 2 рази на тиждень; проведення відеозйомок; скайп-звітів.

Відрахування:

Відрахування студента відбувається спільно за рішенням керівника програми та інструкторів. Слухачі можуть бути відраховані з наступних причин:

  • непрофесіоналізм;
  • незадовільна відвідуваність;
  • несплата внесків і платежів за навчання;
  • плагіат. 

Перед відрахуванням слухачам може бути встановлений випробувальний термін для вирішення однієї або кількох із вищеназваних причин. Якщо після закінчення випробувального терміну завдання не виконані, процедура відрахування набирає силу.             

Зміни розкладу: скасування або перенос занять

У разі, якщо УМЦ змушений скасувати  або перенести заняття, всі слухачі будуть повідомленні по електронній пошті з проханням підтвердити отримання цієї інформації. 

Рекламування

Програма дотримується політики правдивості реклами. УМЦ надає точну інформацію в публікаціях, забезпечуючи її доступність для персоналу, слухачів  і громадськості про свої цілі, зміст та потенціал Монтессорі-освіти.